Lyft Inc. представи силни насоки за печалбата както за четвъртото тримесечие, така и за цялата година, сигнализирайки, че планът за привличане на повече клиенти към услугата за споделено пътуване работи.
Базираната в Сан Франциско компания заяви, че коригираната печалба за четвъртото тримесечие ще достигне 105 млн. долара, далеч надхвърляйки прогнозите на анализаторите за 85 млн. долара. Оценката на компанията за брутните резервации също засенчи пазарните очаквания.
Междувременно Lyft повиши прогнозата си както за растежа на резервациите за цялата година, така и за коригирания марж на оперативната печалба, съобщава Bloomberg.
Печалбата на Lyft се оформя като контраразказ на разочароващите резултати, публикувани от неговия много по-голям конкурент Uber Technologies Inc. в края на октомври. Uber отчете по-бавен от очаквания ръст на потребители в своя бизнес за споделено пътуване, което доведе до ценови спад на акциите ѝ с почти 10%.
Пътуващите по работа представляват почти половината от делничните превози на Lyft през изминалото тримесечие, посочва главният изпълнителен директор Дейвид Ришър. Новата функция за балансиране на цените на Lyft - Price Lock - позволява на тези клиенти да избегнат скокове в таксите по време на най-натоварените часове.
„Така че не е чудно, че Price Lock се представя над нашите очаквания“, изтъква Ришър в отговор на въпрос на Bloomberg.
Lyft съобщи, че 24,4 милиона уникални потребители са предприели 217 милиона пътувания през тримесечието до края на септември, което е рекорд. Компанията отчете нетна загуба от 12,4 млн. долара, което е по-малко от очаквания от анализатори дефицит от 15,4 млн. долара.
Коригираната печалба преди лихви, данъци, обезценка и амортизация (EBITDA) расте със 17% до 107,3 млн. долара на годишна база, повече от пазарните очаквания.
През август Lyft представи първата си тримесечна печалба от 5 млн. долара. Анализаторите не очакват компанията да реализира устойчив положителен резултат поне до 2025 г. Въпреки че общият брой пътувания се повишава до рекордно ниво, растежът на компанията при брутните резервации се забавя през последното тримесечие като част от по-широкото охлаждане, което анализаторите очакваха.
Ден по-рано Lyft заяви, че ще започне да въвежда автономни превозни средства в своята платформа за споделено пътуване през 2025 г. чрез партньорства с Mobileye Global Inc. и May Mobility.