IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Nissan ще заличи 9000 работни места и ще свие производствения си капацитет с 20%

Планът е част от мащабната стратегия на компанията за преструктуриране с цел намаляване на разходите

11:23 | 07.11.24 г.
Главният изпълнителен директор на Nissan Макото Учида. Снимка: Bloomberg L.P.
Главният изпълнителен директор на Nissan Макото Учида. Снимка: Bloomberg L.P.

Nissan Motor Co. планира да съкрати 9000 работни места в глобален план и да свие производствения си капацитет с 20% като част от цялостно преструктуриране, съобщава Wall Street Journal.

Японският автомобилен концерн също така посочи, че ще продаде част от своя дял в Mitsubishi Motors.

„Nissan ще преструктурира своя бизнес, за да стане по-икономичен и по-устойчив, като същевременно реорганизира управлението, за да реагира бързо и гъвкаво на промените в бизнес средата“, изтъква главният изпълнителен директор Макото Учида.

Компанията понижи прогнозата си за оперативната печалба за финансовата година до 150 млрд. йени (974,98 млн. долара) от 500 млрд. йени преди това.

Оперативната печалба за периода юли-септември възлиза на 32,9 млрд. йени, с 85% по-малко от отчетените през същия период на 2023 г. 208,1 млрд. йени. Анализатори, анкетирани от LSEG, очакваха 66,8 млрд. йени.

През последните месеци Nissan преработва своята глобална стратегия след преструктурирането на алианса с Renault, което приключи миналата година. Част от това е и решението, обявено през лятото, за свиване с една трета на производството в най-големия завод на Nissan в Япония.

Компанията заяви през март, че ще пусне 30 нови модела през следващите три години и се стреми да увеличи глобалните си продажби с 1 милион автомобила, като същевременно намали разходите, за да подобри рентабилността.

През 2023 г. производителят продаде около 3,4 милиона автомобила в световен мащаб, което е с 5% повече спрямо предходната година.

Сега постигането на целта може да се окаже сложно, коментира Сейджи Сугиура, анализатор в Tokai Tokyo Intelligence Laboratory.

"Дори Nissan да се опита да продава луксозни или скъпи автомобили, няма такава мощ по отношение на популярността на марката в САЩ. Можете да видите това, когато погледнете цените на употребяваните автомобили", изтъква Сугиура, добавяйки: „Те трябва да дават отстъпки, трябва да продават със стимули“.

Компанията изтъква, че от 30-те планирани нови модела 16 ще бъдат електрифицирани, включително осем електромобила и четири плъгин хибрида.

Учида заяви, че Nissan иска да подсили своята гама в Северна Америка, включително с плъгин хибриди, но отказа да даде конкретен график.

През август Nissan засили връзките с Honda, като двете компании се споразумяха да си сътрудничат при разработването на софтуер, батерии и други технологии, свързани с електрическите превозни средства, за да спестят разходи и да се конкурират по-успешно на пазари като Китай, където продажбите падат.

Японските производители на автомобили губят дял в Китай поради растящата популярност на електрическите превозни средства, произведени от BYD Co. и други местни марки, които превземат премиум сегмента. Само през юни продажбите на Honda и Nissan в Китай са спаднали съответно с около 40% и 27% след спирането на някои от техните местни заводи. По-рано през годината Honda реши да намали производството на бензинови автомобили с 19% в страната. Mitsubishi Motors излезе от Китай миналата година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:24 | 07.11.24 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още