Lyft обяви три нови партньорства с доставчици на технологии за автономно шофиране, включително с Mobileye Global, тъй като компанията за споделена мобилност акцентира върху превозните средства без шофьори, съобщава Bloomberg.
Базираната в Сан Франциско фирма обяви, че ще направи платформата си достъпна за всички автомобили със системата за автономно управление на Mobileye. Lyft не предоставя график за стартиране на услугата и не уточнява колко превозни средства със системата на нейния партньор ще бъдат пуснати по пътищата.
Втората сделка е с подкрепената от Toyota Motor стартъп компания May Mobility, която планира да разположи автопарк от роботизирани миниванове Toyota Sienna чрез Lyft през 2025 г., започвайки в Атланта с възможно разширяване на други пазари на по-късен етап.
Третото споразумение представлява партньорство за данни с производителя на оборудване за видеонаблюдение Nexar. Това ще подкрепи изграждането на набор от данни за автономни технологии.
Lyft се опитва да настигне по-големия си конкурент Uber Technologies, който сключи 14 партньорства за автономни технологии.
Въпреки че по-малкия играч напредва със съвместната разработка на роботизирани превози, той не разполага с голям съюзник, какъвто е Waymo за Uber.
Конкуренцията при технологията за автономни превозни на американските пазари ще бъде особено важна за Lyft, тъй като нейният бизнес е свързан само със Северна Америка. Waymo, една от водещите компании при роботакситата, беше оценена на над 45 млрд. долара след последния кръг на финансиране. Звеното на Alphabet разполага с автопарк от автономни коли, които общо са извършили над 150 хил. превоза в редица американски градове, включително Сан Франциско и Финикс.
Uber предлага на своите клиенти опцията да поръчват превоз с Waymo във Финикс, като през 2025 г. услугата ще се разшири до Остин и Атланта.
Вероятно ще са нужни години преди роботизираните превози да достигнат широк мащаб и рентабилността, на която се радват в момента Lyft и Uber.
Подобно на Uber, Lyft засилва фокуса си върху този тип партньорства, след като продаде своето развойно звено за автономни технологии през 2021 г. Преди пандемията компанията за кратко работи съвместно с Waymo във Финикс, като това приключи в началото на 2020 г.