Toyota Motor Corp. запази насоките си за годишната печалба непроменени въпреки представения тримесечен отчет, който изостава от пазарните прогнози, помрачен от по-слабото представяне в Япония и Китай, съобщава Bloomberg.
Оперативната печалба на японския автомобилен концерн достига 1,16 трлн. йени (7,6 млрд. долара) за периода юни-септември, по-малко от отчетените година по-рано 1,44 трлн. йени. Резултатът изостава и от очакваните от анализатори 1,25 трлн. йени.
Най-големият автомобилен производител в света по пазарен дял се придържа към насоките си за целогодишна печалба от 4,3 трлн. йени.
Продажбите на Toyota в световен мащаб претърпяха удар поради слабото търсене, а съкращенията на производството бяха предизвикани от регулаторни проверки и сервизни акции.
Доставките на компанията в Япония спадат от началото на годината поради проблемите с Prius. Междувременно производството в Китай се свива, тъй като Toyota изостава в агресивната ценова война с BYD Co. и други местни играчи.
Приходите от продажби за тримесечието достигат 11,4 трлн. йени, приблизително толкова, колкото са били и преди година.
Toyota понижи перспективите си за обема на продажбите за фискалната година до края на март 2025 г. на 10,85 млн. превозни средства спрямо очакваните по-рано 10,95 млн. броя, тъй като производството е притиснато от регулаторни скандали, включващи фалшифицирани сертификати за безопасност.
Производителят на автомобили ще се върне към годишен темп на производство от 10 млн. броя през втората половина на годината, изтъква главният финансов директор Юичи Миядзаки.
„Гледайки напред, възнамеряваме да преразгледаме нашия производствен процес, докато оценяваме въздействието на проблемите с проверката върху това производство“, изтъква той.
Акциите на Toyota поскъпнаха с 1,7% в края на редовната търговия в Токио, като от началото на годината тяхната стойност е нараснала с 3,6 на сто.
Традиционните автомобилни марки продължават да губят позиции в Китай, където вълна от оборудвани с разнообразен софтуер електрически превозни средства бързо превзема най-големия пазар на леки автомобили в света.
Конкурентното поле може да се промени, след като Европейският съюз (ЕС) и САЩ повишиха митата върху изгражданите в Китай електромобили. Въпреки че BYD все още не е установила трайно присъствие в Япония, по-строгият контрол върху вноса може да я притисне да засили натиска си към развиващите се пазари, където японските марки доминират.
Главният изпълнителен директор Коджи Сато обеща, че Toyota ще продава 1,5 милиона електромобила годишно до 2026 г. и 3,5 милиона до 2030 г. Оттогава, подобно на повечето традиционни производители, групата се отказа от тези обещания и сега осигурява повече пространство за развитие на хибридните автомобили.