Hyundai Motor Co. представи ново превозно средство, задвижвано с водород, наречено Initium, което ще се появи на пазара през първата половина на следващата година като част от по-широкия ангажимент на южнокорейския автомобилен концерн да се електрифицира, съобщава Bloomberg.
Концептуалното превозно средство предлага пробег от над 650 км в сравнение с 609 лм за Nexo - първия базиран на водород SUV на южнокорейския производител. Колата може също така да бъде свързана към домашната електрическа мрежа, за да действа като резервен източник на енергия, изтъква компанията.
Въпреки че растежът на търсенето на електрически превозни средства се забавя, главният изпълнителен директор Джехун Чан заяви пред журналисти, че е само въпрос на време автомобилната индустрия да възприеме по-широко електрифицираните задвижващи системи.
Задвижваните с водород превозни средства „не са типът, който е печеливш, но независимо от това, ние настояваме за това, развиваме го, сякаш това е наша мисия“, изтъква той по време на събитие в Гоянг, северно от Сеул.
Въпреки че водородните автомобили не успяват да привлекат потребителското внимание както батерийните електромобили - производството на водород с помощта на възобновяеми енергийни източници все още не е търговски жизнеспособно в голям мащаб, като транспортирането на горивото е сложен процес, както и неговото съхранение - Hyundai продължава да развива тези технологии като алтернатива на колите с батерии.
По време на деня за инвеститора през август Hyundai обеща да вложи около 4 млрд. долара през следващите години, за да изгради бъдеще около водорода, докато се стреми да постигне въглеродна неутралност до 2045 г.
Още от пускането на пазара на Nexo през 2018 г., Hyundai остава голям привърженик на водорода, докато глобалните автомобилни производители като цяло се фокусират върху електрическите превозни средства, захранвани с батерии.
Някои от предимствата на водорода са, че той позволява по-бързо зареждане и по-голям пробег. Но повечето изследвания показват, че електромобилите са най-бързият и евтин начин за намаляване на емисиите при леките автомобили, докато водородът може да е по-подходящ за употреба при тежкотоварни търговски превозни средства.
Hyundai смята, че водородът ще играе ключова роля в сектора на търговските превозни средства, като се има предвид, че неговата по-висока енергийна плътност предлага предимство както по отношение на теглото, така и в пробега в сравнение с превозните средства, захранвани с батерии, изтъква Джим Парк, ръководител на звеното за търговски превозни средства и развитието на водородния бизнес за Северна Америка в Hyundai.
От януари до септември продажбите на автомобили с водород представляват по-малко от 0,5% от общите доставки на Hyundai в Южна Корея, или около 2400 броя. През същия период компанията е продала 30 942 електромобила, захранвани с батерии. Общите продажби на автомобили с водород и батерии намаляват с около 37% спрямо същия период на миналата година.