IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Toyota инвестира в автономни коли, управлявани от изкуствен интелект

Концернът ще вложи съвместно с Nippon Telegraph & Telephone 3,3 млрд. долара в начинанието

11:19 | 31.10.24 г. 2
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Изпълнителният директор на Nippon Telegraph & Telephone Акира Шимада (вляво) и ръководителят на Toyota Коджи Сато (вдясно) при обявяването на партньорството в Токио. Снимка: Bloomberg L.P.
Изпълнителният директор на Nippon Telegraph & Telephone Акира Шимада (вляво) и ръководителят на Toyota Коджи Сато (вдясно) при обявяването на партньорството в Токио. Снимка: Bloomberg L.P.

Toyota Motor Corp. и Nippon Telegraph & Telephone Corp. (NTT) се споразумяха да инвестират милиарди долари в разработването на софтуер за автономно управление, подпомаган от изкуствен интелект (AI), съобщава Bloomberg.

Двете компании планират да инвестират съвместно 500 млрд. йени (3,3 млрд. долара) до 2030 г.

Целта е да внедрят технологията до 2028 г. и да я споделят с други компании. Тя  ще разчита на AI, който ще управлява мрежа в помощ на прогнозирането и реагирането на пътнотранспортни произшествия с надеждата да се подобри пътната безопасност.

„Предаването на големи количества данни ще бъде от решаващо значение, тъй като софтуерно дефинираните превозни средства стават все по-популярни“, изтъква главният изпълнителен директор на Toyota Коджи Сато по време на пресконференция в Токио.

Големите японски компании обединяват усилията си, за да инвестират в разработването на AI и автономното управление при автомобилите, въпреки че до голяма степен изостават в бързия преход на индустрията към софтуерно дефинирани превозни средства, където лидери са Tesla Inc., BYD Co., както и други марки за електрически превозни средства.

Toyota и NTT си партнират от 2017 г., когато започват съвместно разработване на свързани с 5G леки коли, след което през 2020 г. те обявиха капиталово обвързване, за да работят заедно по проект за интелигентен град.

Toyota разработва своя собствена софтуерна платформа, наречена Arene, но проектът се сблъска със забавяне миналата година, когато софтуерното звено на компанията, Woven by Toyota Inc., претърпя трансформация след изненадващото напускане на висш мениджър.

Партньорството с NTT не е единственото подобно начинание за Toyota. По-рано този месец развойният отдел на групата Boston Dynamics, част от Hyundai Motor Co., обединиха усилията си, за да ускорят разработките на хуманоидни роботи с AI. Партньорството ще съчетае експертния опит на Toyota Research Institute (TRI) в обучението на големи поведенчески модели за машини с хуманоидния робот Atlas на Boston Dynamics.

Toyota заяви, че е направила пробив с AI в обучението на роботите, а Boston Dynamics, която беше купена от Hyundai през 2020 г., постигна търговски успех със своето роботизирано куче-пазач и мобилната роботизирана ръка за складова дейност.

Развойният институт на Toyota експериментира с големи поведенчески модели, за да позволи на робот да изпълнява множество задачи. Целта е да се изгради машина, програмирана да чупи и разбърква яйца, да може да се справя и с много други неща, като сгъване на дрехи, посочва Ръс Тедрак, професор от Масачузетския технологичен институт и ръководител на отделя за изследвания в областта на роботиката в TRI.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:19 | 31.10.24 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

2
rate up comment 0 rate down comment 1
Алехандро
преди 1 час
Следете "Тойота", това е компанията която от няколко години, както и за напред, е недостижима по цена-качество!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 0 rate down comment 1
khao
преди 1 час
с какво ИИ ще помогне и ще е повече от "обикновената" автоматизация ? Или започнахте да взимате хората за тотални балъци.. пак добре че модата на блок чейна мина, щото иначе щеше да се управлява от блок чейн :D:D
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още