Европейската агенция за автомобилна безопасност издаде оценка "не се препоръчва" на системата за подпомагане на водача, използвана в електрическия модел Atto 3 на BYD, нанасяйки удар върху китайския автомобилен производител, който се стреми да се разшири на континента, съобщава Ройтерс.
Моделът отбеляза нула точки при тестване на функциите за наблюдение на водача и се представи слабо при изпреварване при скорости над 90 км/ч, наред с други недостатъци, показва доклада на Европейската програма за оценка на нови автомобили (Euro NCAP).
Оценките на Euro NCAP са препоръчителни, тъй като не сертифицират превозни средства за употреба по пътищата. Но европейските потребители обръщат внимание на тези констатации.
Агенцията заключва също, че системата за подпомагане на водача на Atto 3 не отговаря на минималните стандарти за мерки, предприети във важни ситуации за избягване на сблъсък.
BYD отказа коментар по темата.
Китайските производители на автомобили представят високите оценки от Euro NCAP като ключово одобрение на техните продукти, докато се опитват да спечелят европейските потребители.
BYD, флагманът на китайската вълна от електромобили в Европа, рекламира Atto 3 като един от най-безопасните модели, когато получи максимална оценка от пет звезди от Euro NCAP през 2023 г.
Отделно, Euro NCAP е дала високи оценки на системите за подпомагане на водача, използвани в редица европейски модели, включително BMW i5, Mercedes-Benz C-class, Volkswagen ID.7 и Volvo EC40.
преди 1 ден малкия китаец който стои в процесора на системата бил заспал помвреме на тестовете. :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар