Mercedes-Benz Group AG планира да засили съкращението на разходите, след като ожесточената конкуренция и по-слабото търсене в Китай удариха печалбата на германския производител на луксозни автомобили, съобщава Bloomberg.
Рентабилността на компанията се понижи до 4,7% през третото тримесечие, което е значително под целта от 8% и е най-ниското ниво, откакто Mercedes отдели своя бизнес с тежкотоварни превозни средства в края на 2021 г.
Концернът отчита спад при продажбите на своите най-скъпи модели през тримесечието, което нанася удар върху стратегията му за постигане на изцяло премиум портфолио, предназначено да увеличи печалбата.
„Резултатите за третото тримесечие не отговарят на нашите амбиции“, признава главният финансов директор Харалд Вилхелм. „Възприемаме благоразумна гледна точка относно бъдещото развитие на пазара и ще вложим всички усилия за по-нататъшно повишаване на ефективността и подобряване на ефективността при разходите в целия бизнес“.
Акциите на Mercedes поевтиняват с цели 3,9% преди обяд на борсата във Франкфурт. От началото на годината те са изтрили около 9% от стойността си.
Резултатите на Mercedes рязко контрастират с отчета на Tesla Inc., чиито акции записаха в четвъртък най-големия си ценови ръст за последните 11 години, след като компанията отчете изненадващо висока печалба и силен марж. Американският производител прогнозира увеличаване на доставките през последното тримесечие на годината, докато Mercedes заяви, че продажбите му ще се задържат на досегашното ниво.
Икономическото забавяне на Китай удари тежко германския автомобилен производител, особено при поръчките на модели от най-висок клас като S-Class и Maybach. Междувременно нейният огромен индустриален отпечатък създава предпоставки за структурно по-високи разходи от фирми като Tesla. Спадът в Китай вече беше принудил компанията да намали перспективите си за продажби през 2024 г. и да намали коригираните маржове на печалба за отдела си за автомобили.
Въпреки че Mercedes обеща да подобри позицията си по отношение на разходите, не уточни къде ще бъдат съкращенията. Производителят управлява няколко завода в Германия, където разходите за труд и енергия са сравнително високи. Той също така инвестира значително в научноизследователска и развойна дейност за своята електрификация, като същевременно произвежда както електрически модели, така и модели с двигатели с вътрешно горене в своята обширна мрежа от фабрики
Нивото на рентабилност при производството на автомобили е най-ниското от второто тримесечие на 2020 г., когато продажбите и производството бяха засегнати от прекъсванията по време на ранните етапи на пандемията от коронавирус. Mercedes не публикува отделни данни за маржа си от производството на автомобили до отделянето на Daimler Truck, вместо това предоставя комбинирана оценка за леките автомобили и микробусите.
Резултатите са удар върху стратегията на Mercedes за подпомагане на финансирането на прехода към изцяло електрическо бъдеще. Китай, където автомобилният производител продава голяма част от най-скъпите си предложения, се разглежда като модел, който компанията иска да възпроизведе другаде.
Приходите на Mercedes за третото тримесечие достигат 34,5 млрд. евро, което е спад с около 7% спрямо същия период на миналата година. Печалбата преди лихви и данъци пада до 2,52 млрд. евро, отбелязвайки понижение от 48% спрямо същия период на миналата година.
преди 1 месец Че кой нормален човек ще продава автомобили на изостаналите във всяко отношение китайци? Там вървят само електротаратайки за по 500-600 долАра. Мерцедес не произвежда таратайки и няма работа на мизерния китайски пазар. Анадънмо? отговор Сигнализирай за неуместен коментар