Американският производител на автомобили General Motors продължава да се противопоставя на очакванията на Wall Street тази година, отбелязвайки резултати за третото тримесечие над прогнозите на анализаторите на фона на стабилните продажби на бензинови пикапи и SUV модели и фокус върху поддържане на малки запаси, съобщава Ройтерс.
GM сега се прицелва в годишна печалба в горния край на предишната си прогноза, а главният финансов директор Пол Джейкъбсън отхвърли икономическите опасения за потребителите.
„Потребителите се държат изключително добре за нас“, каза той пред репортери, добавяйки, че понижението на основните лихви допълнително ще подобри търсенето следващата година.
GM започна годината с очаквания за печалба преди данъците между 12 млрд. и 14 млрд. долара и повиши прогнозата си в средата на годината до 13-15 млрд. долара, благодарение на силното ценообразуване и потребителските разходи. Във вторник компанията заяви, че е напът да постигне печалба преди данъци между 14 млрд. и 15 млрд. долара.
Акциите на компанията поскъпнаха с около 4% в предпазарната търговия във вторник.
Коригираната печалба на акция на GM е била 2,96 долара през тримесечието, задминавайки прогнозата за 2,43 долара на акция. Приходите за периода са достигнали 48,8 млрд. долара, което също е значително над очакванията на Wall Street за 44,6 млрд. долара.
Главният изпълнителен директор Мери Бара се фокусира върху посланието за стабилност, като по-рано този месец заяви, че се очаква печалбата на производителя през следващата година да бъде подобна на тази, което е облекчение за инвеститорите, притеснени от потенциален спад в приходите на автомобилната индустрия. GM заяви, че ценообразуването може да бъде по-слабо през следващата година, но очаква резултатите да бъдат подкрепени от намаляването на разходите за SUV и електромобили и подобряването на ситуацията в Китай.
Слабото място в иначе силния отчет е Китай, където се стигна до загуба в размер на 210 млн. долара през първата половина на тази година. През третото тримесечие GM отчита загуба от още 137 млн. долара в региона и планира преструктуриране на дейността си там.
Акциите на GM са поскъпнали с 36% от началото на годината, изпреварвайки конкурентите Stellantis и Ford Motor, чиито акции поевтиняват през същия период. Ford се бори със скъпоструващи проблеми с качеството, а Stellantis – с намаляващи продажби и приходи в Северна Америка, след като повиши цените и ограничи стимулите.