Кризата в германската автомобилна индустрия продължава да се задълбочава. Все повече доставчици на автомобилни части страдат от икономическата ситуация. Това засяга и един от най-големите производители на компоненти в глобалната индустрия - групата ZF Friedrichshafen, пише изданието Merkur.
Компанията е притисната от дългове за милиарди евро, влошаващи се финансови резултати и трудна бизнес среда.
Наскоро тя обяви, че ще съкрати 1800 работни места в завода в Саарбрюкен до края на следващата година, като това ще бъде последвано от премахване на още хиляди позиции в други обекти на ZF в Германия.
Председателят на работническия съвет Ахим Дитрих предупреди, че ситуацията „е много сериозна“.
В завода в Саарбрюкен се произвеждат трансмисии за автомобили с двигатели с вътрешно горене, хибридни превозни средства и електрически автомобили. За последния тип задвижване са създадени нови производствени линии, но мощностите не се използват в пълен капацитет поради спада на поръчките.
Около 10 хил. служители работят за автомобилния доставчик в Саарбрюкен, а групата има около 168 700 души персонал в 162 производствени обекта в 31 страни.
През фискалната 2023 г. ZF генерира приходи от продажби в размер на 46,6 млрд. евро. Компанията обаче наскоро ревизира в посока надолу своите прогнози за приходите и сега очакват между 40 и 42 млрд. евро спрямо предишната оценка за над 42 млрд. евро. Това увеличава натиска върху групата да предприеме допълнителни мерки за икономии при разходите, за да гарантира финансовата си стабилност.
През последните години ZF натрупа голям дълг чрез придобивания в размер на около 11 млрд. евро. Компанията плаща почти 500 млн. евро годишно само за лихви. Разходите, които бордът иска да компенсира чрез увеличение на цените, продължават да растат.
Дитрих остро разкритикува съкращенията на работните места, определяйки ги като „погрешни“, тъй като според него само около 15 на сто от производствените разходи представляват разходи за персонал.
Според него ситуацията е много сериозна, като той призова борда на директорите за преговори. „Нашата цел е яснота за служителите преди края на годината“.
Една трета от всички заводи на ZF в Германия за застрашени от закриване
Автомобилният доставчик планира мащабно съкращаване на работната сила, като се очаква да бъдат съкратени между 11 хил. и 14 хил. служители само в Германия, където групата осигурява работа на над 50 хил. души. Засега е ясно, че 1800 служители ще бъдат освободени в Саарбрюкен. Мерките биха могли да засегнат и по-малките заводи на концерна в страната.
Говорител на компанията ZF изтъква, че някои обекти не постигат необходимите резултати и „конкурентоспособността“ трябва да бъде увеличена там с „мерки за подобряване“.
Кризата при доставчиците на авточасти излиза извън границите на Германия. В края на септември френската Forvia понижи насоките си за приходите от продажби за годината, тъй като пазарната несигурност в Европа натежава върху производството на автомобили и части. Компанията сега прогнозира приходи от продажби между 26,8 млрд. и 27,2 млрд. евро за тази година. Преди това компанията очакваше приходи в диапазона 27,5 - 28,5 млрд. евро.
В началото на годината германската Continental AG обяви, че съкращава около 7150 позиции в изпадналото в затруднение автомобилно подразделение, за да направи бизнеса по-конкурентоспособен за прехода на индустрията към електрически превозни средства и цифрови предложения.
Свиването на работната сила на компанията представлява приблизително 3,6% от общия брой на служителите ѝ в глобален план. Continental също така се стреми към обединяване на обекти в Германия и на други места, включително в сферата на научноизследователска и развойна дейност.
преди 4 седмици Ех, ако само четяхме материалите, под които се упражняваме в оплаквачество на ЕС ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 седмици Локомотивът на ЕССР спука гума и сега лети към киреча и няма кой да го спре. Това искаше ФАЩ, това стана. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 седмици *Кризата при доставчиците на авточасти излиза извън границите на Германия* - Да, вече се чува и в България. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 седмици Закривай, не ни трябват излишни заводи. Китайските електрички са по-добри и по-евтини, а ако ти трябва с ДВГ има добри японски и корейски. Нека в ЕС да се насочим към други цели, да надскочим първичната и вторичната икономика и да развиваме третичния сектор както в щатите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар