Акциите на Hyundai Motor India Ltd. изтриват почти 6% от стойността си в началото на своя дебют на борсата в Мумбай - хладно начало на търговията, след като местното звено на южнокорейския автомобилен концерн реализира най-голямото първично публично предлагане (IPO) в страната, съобщава Bloomberg.
Акциите на компанията се търгуват при цена от 1844,65 рупии, след като бяха оценени на 1960 рупии при листването.
Hyundai продаде 17,5% в своето индийско подразделение чрез IPO, опитвайки се да се възползва от интереса на инвеститорите към акциите в Индия, едно от най-оживените места в света за листвания тази година.
Преди листването на втория по продажби производител на автомобили в Индия за 3,3 млрд. долара някои анализатори изразиха опасения относно оценката на сделката. Анализаторът на Bloomberg Intelligence Джоана Чен отбеляза, че стойността на листването е около пет пъти по-висока от тази на IPO-то на компанията майка.
Спадът в цената на акциите на Hyundai прави впечатление, като се има предвид, че при новите листвания в Индия акциите средно поскъпват с 39% в дебютния им борсов ден, изчислява Bloomberg.
Все пак някои по-големи IPO-та, включително тези на Life Insurance Corp. of India и One 97 Communications Ltd., също се сблъскаха със студен душ в първия си ден на търговия.
Сделката на Hyundai привлече силен интерес от страна на институционалните инвеститори в последния ден на продажбата. Инвеститорите на дребно обаче купиха само около половината от частта, която беше запазена за тях.
Оформянето на Индия като най-бързоразвиващата се голяма икономика в света, както и разширяващата се средна класа в страната представляват нова възможност за разширяване за производителите на автомобили. Пазарът на автомобили в страната се очаква да нарасне до около 20 млн. превозни средства към 2047 г., прогнозира вицепрезидентът на Suzuki Motor Corp. Кеничи Аюкава. Общо 4,2 млн. коли са продадени в Индия през последната фискална година, приключила в края на март 2024 г.
С листването на Hyundai всички IPO-та от началото на годината в Индия за успели да привлекат над 12 млрд. долара инвестиции, засенчвайки общите обеми за последните две години.
Около 20 компании от Азиатско-Тихоокеанския регион ще листнат акции тази седмица в сделки, които могат да осигурят повече от 8 млрд. долара, най-големият седмичен обем за региона от април 2022 г., изчислява Bloomberg.