IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Акциите на Hyundai дебютират в Индия с ценови спад след най-голямото IPO в страната

Това не е характерно за борсов дебют в страната, като се има предвид, че при новите листвания акциите средно поскъпват с 39% в първия ден

10:16 | 22.10.24 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Акциите на Hyundai Motor India Ltd. изтриват почти 6% от стойността си в началото на своя дебют на борсата в Мумбай - хладно начало на търговията, след като местното звено на южнокорейския автомобилен концерн реализира най-голямото първично публично предлагане (IPO) в страната, съобщава Bloomberg.

Акциите на компанията се търгуват при цена от 1844,65 рупии, след като бяха оценени на 1960 рупии при листването.

Hyundai продаде 17,5% в своето индийско подразделение чрез IPO, опитвайки се да се възползва от интереса на инвеститорите към акциите в Индия, едно от най-оживените места в света за листвания тази година.

Преди листването на втория по продажби производител на автомобили в Индия за 3,3 млрд. долара някои анализатори изразиха опасения относно оценката на сделката. Анализаторът на Bloomberg Intelligence Джоана Чен отбеляза, че стойността на листването е около пет пъти по-висока от тази на IPO-то на компанията майка.

Спадът в цената на акциите на Hyundai прави впечатление, като се има предвид, че при новите листвания в Индия акциите средно поскъпват с 39% в дебютния им борсов ден, изчислява Bloomberg.

Все пак някои по-големи IPO-та, включително тези на Life Insurance Corp. of India и One 97 Communications Ltd., също се сблъскаха със студен душ в първия си ден на търговия.

Сделката на Hyundai привлече силен интерес от страна на институционалните инвеститори в последния ден на продажбата. Инвеститорите на дребно обаче купиха само около половината от частта, която беше запазена за тях.

Оформянето на Индия като най-бързоразвиващата се голяма икономика в света, както и разширяващата се средна класа в страната представляват нова възможност за разширяване за производителите на автомобили. Пазарът на автомобили в страната се очаква да нарасне до около 20 млн. превозни средства към 2047 г., прогнозира вицепрезидентът на Suzuki Motor Corp. Кеничи Аюкава. Общо 4,2 млн. коли са продадени в Индия през последната фискална година, приключила в края на март 2024 г.

С листването на Hyundai всички IPO-та от началото на годината в Индия за успели да привлекат над 12 млрд. долара инвестиции, засенчвайки общите обеми за последните две години.

Около 20 компании от Азиатско-Тихоокеанския регион ще листнат акции тази седмица в сделки, които могат да осигурят повече от 8 млрд. долара, най-големият седмичен обем за региона от април 2022 г., изчислява Bloomberg.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:16 | 22.10.24 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още