Производителят на автомобили Stellantis планира да закрие и да продаде големия си тестови полигон в Аризона в края на тази година, съобщава CNBC.
Решението е най-новата мярка за свиване на разходите на трансатлантическия производител под ръководството на главния изпълнителен директор Карлос Таварес. Той е подложен на все по-голям натиск от страна на пазарите, дилърите и профсъюза на Обединените автомобилни работници на фона на изоставащите финансови резултати на компанията, съкращенията и цялостните бизнес решения.
Полигонът в Аризона заема 4 хил. акра между Финикс и Лас Вегас в Аризона и се използва за тестване на автомобили и разработване на превозни средства. Затварянето му е потвърдено от трима души, запознати с плановете на компанията, които са се съгласили да говорят пред CNBC, при условие че останат анонимни.
По думите на двама от тях Stellantis планира да използва полигона на Toyota Motor в Аризона от следващата година. Заради скъпата поддръжка Toyota отвори съоръженията си за достъп на други компании през 2021 г. В петък Stellantis официално потвърди намерението си да закрие тестовия си полигон като част от опитите си за намаляване на разходите.
„Stellantis продължава да търси възможности за подобряване на ефективността и оптимизиране на дейността си, за да осигури бъдеща конкурентоспособност с оглед на днешния бързо променящ се глобален пазар“, се казва в изявление на компанията.
Автомобилният производител също така посочи, че работи съвместно с профсъюза на Обединените автомобилни работници, за да предложи на служителите на полигона специални пакети или опция да работят при прехвърлянето на дейността, но е възможно и служители да бъдат подложени на „безсрочно уволнение, което ще им даде право на заплащане и обезщетения за две години“.
Stellantis, както повечето производители на автомобили, разполага с няколко полигона в различни климатични и географски региони, където разработва и тества автомобилите си, преди да ги продаде на потребителите. Другият голям изпитателен полигон на компанията в САЩ е разположен на площ от 4 хил. акра, западно от Детройт в Мичиган.
Площадката на Stellantis в Аризона е сред 18-те обекта, за които компанията е предупредила профсъюза по време на преговорите миналата година, че може да бъдат закрити.
По-голямата част от другите обекти – центрове за части и дистрибуция, се очакваше да се консолидират в „мегацентрове“, включително огромния комплекс на компанията в Детройт, разположен на 500 акра, използван преди като централа на Chrysler. Все още не е ясна съдбата на другите съоръжения на компанията, но местни и щатски политици се опасяват, че Stellantis може да затвори и бившата си централа в Мичиган.
Компанията значително намали броя на служителите си в САЩ в последните години като част от мерките на Таварес за свиване на разходите.
Stellantis е намалила броя на служителите си с 15,5%, или приблизително с 47 500 души, в периода от декември 2019 г. до края на 2023 г., включително с 14,5% в Северна Америка, показват официални документи. Това обаче не включва свиването на персонала и съкращенията през тази година.
В края на миналата година за автомобилния производител работеха само 11 000 щатни служители в САЩ, сравнено с 53 000 заети в General Motors и 28 000 във Ford.
Според запознати до съкращенията се е стигнало заради идеята на Stellantis да възложи много инженерни дейности на външни изпълнители в страни с по-ниски разходи като Бразилия, Индия и Мексико.
По-рано тази година Bloomberg News съобщи, че Stellantis се насочва към наемане на служители в тези страни, където разходите за труд на един зает възлизат на около 50 000 евро (53 000 долара) – далеч по-малко от заплащането за подобни позиции в САЩ и Европа.
преди 2 месеца До: tetris12 редовно го прави... но това е съдбата на преялите с опорки... рязко спира мисловната дейност!! :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца До: IronhorseМай сравняваме круши с краставици. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца Хахахаха, Боинг направи същото преди 10 години, което мислят в Стелантис.СегаБоинг неможе да се оправи с лавината инженерни грешки, довели до спиране на производството на 787, че и на други модели. И ако Боинг е доста по-голяма компания и елюбимец на Пентагона, Стелантис няма кой да спаси.2026 Стелантис ще фалира или ще се разпарчетоса, та белким остане нищо да работи отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца Stelantis и Toyota не играят за първи път заедно, нито за втори ... :))) ... Консолидацията с/у поднебесните е задвижена отдавна! Некой копейкопоклонник да измучи нещо нечленоразделно там за ефффтините ресурси и азиатските вериги на доставки? отговор Сигнализирай за неуместен коментар