IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Northvolt се приближава до спасителен пакет от 300 млн. долара

Пакетът ще даде на доставчика на електрически превозни средства основа и защита, за да осигури по-устойчиво финансиране

11:58 | 18.10.24 г. 9
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Финансово затрудненият шведски производител на батерии за електромобили Northvolt AB се приближава до спасителен пакет от около 300 млн. долара, който включва дълг и собствен капитал, съобщава Bloomberg, цитирайки източници, запознати с темата.

Това ще спечели време на компанията да стабилизира производството и да осигури дългосрочно финансиране. 

Комбинация от акционери, кредитори и клиенти осигурява мостово финансиране, като инструментите варират между тези групи, добавят източниците.

Дискусиите относно средствата са на финален етап.

Пакетът ще даде на доставчика на електрически превозни средства основа и защита, за да осигури по-устойчиво финансиране, което ще помогне да стабилизира бизнеса си.

Компанията си беше осигурила десетки милиарди долари чрез поръчки на батерии, но така и не успя да достави обещаните продукти на фона на проблемите с разширяването на производството.

Dagens Industri съобщи по-рано, че Northvolt е близо до финансиране на обща стойност между 1 млрд. и 1,5 млрд. шведски крони (95-143 млн. долара).

Goldman Sachs Asset Management, вторият по големина акционер в концерна, обмисля да се присъедини към спасителния пакет, съобщи Bloomberg по-рано тази седмица.

Най-големият акционер Volkswagen AG заяви, че ще помогне на Northvolt да увеличи производството на батерийни клетки, но предостави малко подробности по въпроса. Подразделението на германската група за производство на камиони Scania, което има договор за доставка с Northvolt, може да предостави финансова помощ, изтъкват други източници.

„Водим преговори, но не можем да коментираме повече темата“, посочва представител на Scania.

Харалд Микс, основателят на Northvolt, обеща да осигури повече пари. Инвеститорът, който ръководи Vargas Holding AB, написа коментар във вестник по-рано тази седмица, подкрепяйки залога на компанията да продължи въпреки „големите предизвикателства“.

Друг акционер, EIT InnoEnergy, ще предложи „значителна“ финансова подкрепа, става ясно от публикация в шведска медия.

Финансиране и конкуренция

Northvolt е получила около 10 млрд. долара дългово и капиталово финансиране от основаването си през 2017 г. Но сега компанията се изправя срещу утвърдени китайски конкуренти като Contemporary Amperex Technology Co. (CATL) и BYD Co., които са натрупали зад гърба си години в овладяване на технологията и за справяне с предизвикателствата, което сега им осигурява предимство под формата на по-ниски разходи.

Стратегията на шведската компания за агресивен растеж в редица технологии за батерии се препъна заради оперативни пречки. Плановете включваха не само бързо разширяване на производството на клетки, но и производството на компоненти като катодни материали и изграждането на няколко нови фабрики на различни континенти.

През последните седмици Northvolt съкрати част от работната си сила и понижи амбициите си, като се съсредоточи върху набирането на пари.

Разширяването в Швеция беше отложено, като звеното, което отговаряше за проекта, обяви несъстоятелност. Компанията заяви, че ще намали глобалната си работна сила с 20%, включително 1600 позиции в Швеция.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:58 | 18.10.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

9
rate up comment 0 rate down comment 2
126remote
преди 1 месец
Това ще промени живота ви! Не пропускайте шанса---- https://e.vg/vazhno
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 1 rate down comment 0
Pyramid
преди 1 месец
Чета това: "До: corner Хех. Какво е редно или не, го решават клиентите на компанията." И се чудя на акъла гъбков: Ако клиентите решават редно/нередно, би трябвало тяхната преценка да е меродавна, нали? Е, ами те какво решават? - НЕ купуват толкова, колкото на производителите им се ще. Не знам ти, гъбко, какво си мислиш, ама на мен, това ми се струва ЛОША ОЦЕНКА и, който е получил такава, или се поправя, или затваря панаира.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 1 rate down comment 0
Pyramid
преди 1 месец
До: гъбко : САМО ЗА НЯКОИ батерии е така. При други, може и повече да са. Стандартен и сгрешен изначално е подходът "големи клетки", който след себе си, генерира още повече неприятности. Ако смяташ че, щом всички така са правили, ТОВА е Пътят запитай се, с всичките трилиони вече налети за целта, защо още са до кривата круша, пък дано ти светне.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 1 rate down comment 5
гъбко
преди 1 месец
До: Pyramid Хах, технологичният цикъл за производство на батерии има седем основни фази. Променливи, които да объркат крайният резултат бол. Все още не е стандартизирана система, за която да има машинарии за всичко, и да можеш да си ги поръчваш по каталог, както е например едно хлебопроизводство. Всичко се прави и проектира от нула. А мащабирането на хартия изглежда лесно, но на практика може да те спъне всичко, дор липсата на 20 метра в някой терен ... :)))
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 0 rate down comment 7
гъбко
преди 1 месец
До: corner Хех. Какво е редно или не, го решават клиентите на компанията. Това е В2В верига, ти там немаш никъф достъп до нищо. Освен това не караш и електричка, та хептен немаш глас! Нищо не знаеш за обема, технологията, интегрирането, финансирането и пр. Хората които разбират, и от които зависи решението, са взели своето. Пише го в материалът, който дискутираме!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 8 rate down comment 1
corner
преди 1 месец
До: гъбкои не е ли редно след субсидии , спасявания и тн. - въпросните компании да бъдат сложени в черен списък , а после обмитявани и бойкотирани от потребителите, докато не фалират
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 6 rate down comment 2
Pyramid
преди 1 месец
До: гъбко Мащабирането става, като се разгръщаш, овладяваш нови машини, осигуряват нови доставки, осигуряваш човешките ресурси, вкл.с почивка и възстановяване. Точно парите за заплати тогава, когато всичко е под въпрос, не са главният момент за безпокойство. Ала (-1600) работни места в Швеция... Трудовите злополуки, също са силно свързани с претоварването. Те са само върхът на айсберга, а отдолу, е страховито напрежение. Който не е работил при такива условия, той не знае.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 5 rate down comment 2
Pyramid
преди 1 месец
Парите - добре, да речем, някой ще даде. Ако ли произвеждат обаче, още от същото, къде е гаранцията, че няма отново да закъсат? То не е само до поддържане на производство, ами и да е изгодно и да се продава. Уволняват хора но, това срива производствения капацитет, ако не веднага то, с натрупване на умора- бавно но, сигурно. Закъсва и качеството, какво правим? Как "какво"? - Търсим помощ. Така и не видях в навалицата, друг да им я предлага.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 5
гъбко
преди 1 месец
Nortvolt имат сериозни два проблема. На първо място не успяват да мащабират производството. Произвеждат по 1GWh на година, а имат заявени поръчки за над 30GWh. Започват да губят клиенти от това. На второ място имат натрупани над 25 трудови инцидента в производството, в тях и два смъртни случая. А трудовите норми за безопасно в Европа са едни от най-стриктните. Ако не успеят да си приведат нещата в ред, не ги очаква светло бъдеще. Други европейски производители са плътно зад тях!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още