Администрацията на американския президент Джо Байдън планира да предостави около 671 млн. долара заем на Aspen Aerogels Inc., която ще произвежда ключов компонент за електромобилните батерии в щата Джорджия, съобщава Bloomberg.
Планираното финансиране, обявено в сряда от Министерството на енергетиката, ще подкрепи изграждането на ново производствено съоръжение, което ще изгражда термични бариери, които помагат за предотвратяване на възпламеняването на клетките. Това е част от стремежа на Байдън да изгради вътрешна верига на доставки на електрически превозни средства и батерии.
„Уверяваме се, разполагаме с местно предлагане“, посочва Джигар Шах, директор на Службата за кредитни програми към Министерството на енергетиката. „Приехме много сериозно изграждането на цялата верига на доставки“, добавя той.
Въпреки че подобни събития са редки, клетките в литиево-йонните батерии могат да прегреят и да накарат съседните клетки да направят същото, което води до тяхното възпламеняване.
Aspen, базирана в Масачузетс компания, е сключила договори за доставка на своите термични бариери с General Motors Co., Toyota Motor Corp. и други автомобилни производители. Новият завод — който ще бъде разположен в Регистър, близо до Савана — се очаква да доставя достатъчно бариери за над 2 млн. електрически превозни средства годишно.
Концернът е инвестирал 300 млн. долара в съоръжението на стойност около 1 млрд. долара и планира да завърши строителството му до края на 2026 г. или началото на 2027 г., посочва главният изпълнителен директор Доналд Йънг.
Финансирането по Програмата за заеми за производство на превозни средства с напреднали технологии на Министерството на енергетиката е от решаващо значение за сравнително малката и бързо развиваща се компания, изтъква Йънг.
„Малко е трудно да си представим как бихме направили това без подкрепата на програмата“, добавя той.
преди 4 седмици Значи, накртако: Ако модулът ти е мощен (за голям ток и с едри клетки), те са със смесено свързване. Да, обаче, са силно НЕеднакви тези клетки. И токовете, се разпределят неравномерно. Освен това, токовете са с висока плътност, над 1 А/мм2. Локално, електродите греят. От това, ускорено старият и се л.щят, капацитетът спада, вътр. съпротивление расте и бат.губи забележимо капацитет. А ти я изолирайникотделяй топлинно другите, сякаш това помага. НЕ помага обаче. Удари бат.- пали се. Панаир. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 седмици До: Pyramid -Разбираш ли, гъбко? Десетки ел.хим. с-ми, а хем цените високи, хем батериите скъпи (защо ли?), хем още тежки, хем СЕ ГРЕЯТ РАЗЛИЧНО. И няма кой да се запита, защо така става. Откривам веднага: ЛОША СХЕМА НА СВЪРЗВАНЕ и неравномерно натоварване на клетките. От това те, вместо са изкарат гарантирано едни 10 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 седмици До: гъбко абе няма лошо, пак казвам, нещата им са хубави. Въпросът е, че НЕ решават генерално проблемите. То е като повечето лекарства, надрусанинот рекламата с 50+[%] плацебо ефект. Психосоматика. Вече втора година, ме канят по техни си онлайн "конференции" където, разни такива, ми се хвалят, как били направили поредното чудо. И снимали батериите с термовизор, да сме ги видели, как се греят различно и как тези материали, ги били отделяли и бла-бла-глупости. Ала с всичко ТОВА, пак дотам. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 седмици До: Pyramid Потърси с qwant (европейската търсеща машина) : PyroThin отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 седмици До: гъбко ама съществува един Проблем: Стане ли нужда топло отделянето в една батерия да се ограничи само до нея, тя вече е практически запалена и (или, което е минимум) вече е напът тотално да дефектира а там - там не знаеш, дали ще даде накъсо и ще хвърли пламък (а там, Господ да е на помощ на хората) или минимум, ще прекъсне и целият мощен модул (ако е както досега), се изключва и рязко губиш пробег с колата. (Сещаш се, на стъпки от по 10 отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 седмици Ах този гугъл транслейт, какви номера погажда. Технологията не е за термични батерии (такова понятие по принцип не съществува). А иде реч за термични БАРИЕРИ. Ще предлагат на заинтересувани лица инженерно решение и изработка на специални патентовани термични бариери м/у отделните призматични елементи в една батерия, за ограничаване на термо загуби/пробиви при интензивно зареждане или разреждане. Много специфичен продукт по принцип! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 4 седмици Новината е интересна, разработките са нужни и важни но, ако се продължи с тежко недомислените батерии с огромни клетки, вместо да се превключи на такива с малки плоски електроди, просто, ще има още от същото, може би малко по-лъскаво и леко по-безопасно но, далеч от Системата, способна да направи EV НАИСТИНА МАСОВИ. Не може бе. НЕ-МО-ЖЕ. Има десетки вродени пороци. Те пречат на рентабилност, безопасност, в процеса на проектиране, на производство, логистика и т.н. Сравнение на динозавър и човек отговор Сигнализирай за неуместен коментар