Volkswagen Group отчете спад от 7% на световните доставки през третото тримесечие, което отново подчертава проблемите пред европейската автомобилна индустрия, включително слабо търсене в Китай и високите производствени разходи в пределите на Стария континент, съобщава Ройтерс.
Европейските автомобилни компании междувременно гледат с тревога към въздействието от потенциалната търговска война между Пекин и Европейския съюз (ЕС), след като блокът наложи мита върху вноса на изграждани в Китай електромобили поради несправедливите държавни субсидии за китайските марки, които изкривяват пазара.
VW, най-големият автомобилен производител в Европа, е в процес на сериозно преструктуриране, докато обмисля затваряне на заводи в Германия поради слабото европейско търсене, конкуренцията от Китай, предизвикателствата, свързани с електрификацията и високите разходи в Германия.
„По-добрата разходна база, особено в Германия, е от съществено значение, за да останем успешни в тази среда в бъдеще“, изтъква членът на директорския борс на VW Марко Шуберт.
Доставките на Volkswagen в Китай, най-големият автомобилен пазар в света, са намалели с 15% до 711 500 автомобила. Междувременно глобалните продажби на концерна се свиват до 2,176 млн. броя през тримесечието.
Германските конкуренти на групата, BMW и Mercedes-Benz, също отчетоха спад на доставките в Китай, засегнати от нежеланието на местните потребители да купуват премиум коли и от пренасочването им към китайски марки.
Шуберт казва, че ситуацията в Китай, където VW е притиснат от местните конкуренти, предлагащи по-евтини електрически модели, е "особено напрегната".
VW намали разходите за производство на изцяло електрически превозни средства в Китай, информира говорител на групата, добавяйки, че компанията няма да жертва рентабилността заради пазарния дял.
Намаляването на разходите доведе до ръст на продажбите на изцяло електрически превозни средства в Китай с 5,2% до 57 500 автомобила. Но в глобален мащаб доставките на електромобили намаляват с 9,8% до 189 400 превозни средства, помрачени от 41-процентния спад в САЩ.
Автомобилният производител понижи годишната си перспектива за втори път за по-малко от три месеца и сега очаква да достави около 9 млн. автомобила тази година, по-малко от миналогодишните обеми.
VW не е единственият голям европейски автопроизводител, който напоследък се сблъсква със сериозни проблеми. Вторият по-големина на пазарния дял европейски концерн, Stellantis, извърши промени в ръководството, за да се справи с буксуването в Китай и САЩ и да ограничи разходите, докато търси начин да засили конкурентоспособността си при електромобилите, където китайските марки все още предлагат по-достъпни модели. В края на септември групата понижи годишните си насоки за печалбата, като заяви, че ще похарчи повече пари от очакваното, позовавайки се на влошаващите се тенденции в индустрията, по-високите разходи за преразглеждане на бизнеса в САЩ и китайската конкуренция.
преди 2 месеца До: Алехандро: Една жена тук писа, че големият проблем на VW, и не само, били ланда-сондите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца Големият проблем за "Фолксваген", и не само, се казва Тойота - няма никакъв шанс в следващите няколко години, поне, някой да ги достигне при най-важните категории: цена - качество! отговор Сигнализирай за неуместен коментар