IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Акио Тойода: Пълната електрификация при колите ще доведе до загуба на работни места

Общо 5,5 милиона души са ангажирани в автомобилната индустрия в Япония, много от които ще изгубят работа, ако електромобилите останат единствената опция

17:08 | 10.10.24 г. 7
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Преходът към бъдеще, в което има само електрически превозни средства, би довело до загуба на работни места сред онези компании, които са работили върху технологии, свързани с двигатели с вътрешно горене, включително при многото доставчици в сектора, предупреждава председателят на Toyota Motor Corp. Акио Тойода, цитиран от Ройтерс.

„Общо 5,5 милиона души са ангажирани в автомобилната индустрия в Япония. Сред тях има и такива, които работят върху двигатели от дълго време“, изтъква Тойода пред журналисти. „Ако електрическите превозни средства се превърнат в единствения избор, включително за нашите доставчици, работните места на тези хора ще бъдат загубени“, добавя той.

Toyota, най-големият производител на автомобили в света по продажби, е по-предпазлив в подхода си към електромобилите от други концерни. Това осигурява на Toyota преднина в момента, тъй като глобалните продажби на електрически коли се забавят, докато потребителите се фокусират върху хибридите. Компанията се възползва от засиления интерес към хибридната технология, включително в САЩ.

Междувременно Тойода защитава многостранния подход на концерна, залагайки на стратегия, която включва електромобили, хибриди, превозни средства с водородни горивни клетки и други технологии за задвижване.

През януари Тойода каза, че електромобилите ще съставляват най-много 30% от световния автомобилен пазар, като хибридите, превозните средства с водородни горивни клетки и колите с двигатели с вътрешно горене ще съставляват останалото. Той не посочи срокове за тази прогноза.

Тойода коментира това при откриването на бюст на баща си Шоичиро Тойода в университета Нагоя, Централна Япония. Тойода-старши, който почина на 97 години миналата година, ръководи Toyota през 80-те години на миналия век, когато компанията променя из основи глобалния автомобилен пазар, засенчвайки господстващите дотогава концерни от Детройт. Той също така ръководи пазарния дебют на луксозната марка Lexus и хибрида Prius.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:08 | 10.10.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

6
rate up comment 1 rate down comment 0
Pyramid
преди 2 месеца
Споменатото по-долу, Е по силите на японската икономика. Свършат ли им хората, полза от печалбите на 100 фамилии (условно, иначе ми е все тая, колко точно са) няма никаква. Ами да се бръкнат бе, някоя йена повече или по-малко, тях няма да ги убие но, ще запази техните човешки ресурси. Отделно дето, когато те свършат, все ще има някой по-голям да пожелае земите им, колкото и малки да са. ТОВА ли искат?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 1 rate down comment 0
Pyramid
преди 2 месеца
Да плащат заплати за родени деца, да поемат (поне) обучението им, да строят и поддържат БЕЗПЛАТНИ ДЕТСКИ ГРАДИНИ, СТИПЕНДИИ да дават, да поемат здравните грижи...Могат да си спасят страната но, май не искат. И после, защо застарявала, защо се обезлюдяване.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 8 rate down comment 1
Pyramid
преди 2 месеца
Питах (сложили ми звездички) "Да умират ли"? Тези хора, са едни от най-тежко работещите по света. Преди време бяха пуснали някакво сравнение на производителността на труда, и японците бяха някъде между първите. Да но, производителността НЕ СЕ повишава от това, да работиш повече време а от това, колко произсеждаш за 1 час. Ще рече, класа ията бе *** ипулативна и измамна. Вземат и акъла от бач а после, япо ките малко били раждали. А и кога, бе? И за това време се иска, човек не е машина.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 10 rate down comment 1
Pyramid
преди 2 месеца
До: Pyramid така де, човекороботите се скъсват да бачкат и да генерират проклятие печалби на магнитен даймио, а междувременно, "някак странно, от само себе си" няма кой да им възпроизвежда населението. Страната им няма да загине е от това, че 100 тулупа тлъсти нямали били фантастични пари ами от това, че жените не раждат, защото просто им се разсипват семействата. И ТОВА Е РЕШЕНИЕ НА ДЕМОГРАФСКАТА ИМ КАТАСТРОФА. Не идват тук да се таковат, не мога аз да им правя япончета - какво, да *** ли?!?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 10 rate down comment 1
Pyramid
преди 2 месеца
До: khao :И така да е, човекът е прав: Едно е да си зает да правиш нещо, в което си много добър и друго е, да се захванеш с нещо, в което не си. От друга страна, Япония може да бъде признателна ако просто намалят работното време в компанията си, като завъртат хората по работните им позиции (за поддържане на квалификацкята) но, иммоставят време да се виждат, да правят семейства, да общуват и от това, да се раждат деца. Япония е застаряваща заради претоварване с работа, оттам и кароши.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 5 rate down comment 13
khao
преди 2 месеца
Това не е проблем за вашата застаряваща нация, даже ще ви облекчи...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още