General Motors Co. е продала за първи път повече електрически превозни средства и плъгин хибриди, отколкото конвенционални бензинови автомобили в Китай през последното тримесечие, въпреки че общите доставки продължават да спадат, съобщава Bloomberg.
Американският производител на автомобили е продал повече от 426 хил. превозни средства през третото тримесечие, като електромобилите и плъгин хибридите представляват 53% от тях.
Все пак общите продажби на концерна се сриват с 21% спрямо същия период на 2023 г., а повече от три четвърти от доставките през последното тримесечие са генерирани от съвместните предприятия на GM с китайските SAIC Motor Corp. и Wuling Motors Holdings Ltd. Сериите Buick, Cadillac и Chevrolet са продадени в по-малко от 100 хил. бройки.
Бързо напредващият преход на Китай към електромобилите и ожесточената конкуренция сред местните производители удариха продажбите и рентабилността на чуждестранните концерни, включително на GM. Американската компания отчете загуба от 210 млн. долара за първото полугодие за Китай в сравнение с върха от около 2 млрд. долара печалба между 2014 г. и 2018 г. Трудните времена принудиха базираната в Детройт компания да преосмисли стратегията си за най-големия автомобилен пазар в света, както и да намали разходите чрез съкращаване на работни места и свиване на производството.
„Предприемаме разумни действия, за да се върнем към рентабилност в Китай, като се фокусираме върху увеличаването на продажбите си и контролирането на разходите“, посочва Стив Хил, президент на GM China.
Крайъгълният камък до голяма степен съответства на по-широкия пазар в Китай, където продажбите на електромобили и хибриди вече имат превес над конвенционалните автомобили, като за първи път ги засенчиха през юли. Доставките на автомобили с двигатели с вътрешно горене са намалели с 15% през първите осем месеца на годината, показват данни на Китайската асоциация за леки автомобили.