IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Китай подава жалба в СТО заради наложените от Турция мита върху електромобилите

Дискриминационната мярка, предприета от Анкара, е против правилата за международна търговия, изтъкват от Пекин

11:45 | 09.10.24 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Китай предприе първата стъпка в началната фаза на заформящия се търговски спор с Турция, подавайки жалба до Световната търговска организация (СТО) относно митата върху вноса на електрически превозни средства, съобщава Ройтерс.

Азиатската страна е изправена пред нарастващ търговски натиск в световен мащаб заради набиращите инерция доставки на изградени в Китай електрически превозни средства, за които много страни твърдят, че са силно субсидирани от Пекин.

„Дискриминационната мярка, предприета от Турция, е против правилата на СТО и е протекционистка по природа. Призоваваме Турция да следва правилата на СТО и незабавно да коригира своите мерки“, изтъкват от Пекин.

Турското правителство не е отговорило на молбата на Ройтерс за коментар по темата.

През юни Анкара обяви, че налага 40% допълнителна мита върху вноса на превозни средства от Китай, а миналия месец наложи по-строги условия за вноса на плъгин хибриди, включително от Китай.

Въпреки това през последните месеци Турция се ангажира да задълбочи връзките с китайските производители на автомобили, сключвайки сделка с BYD по-рано тази година, докато финализира подобно споразумение с марката Chery.

„Искането за консултации“, подадено от Китай до СТО, е първата официална стъпка в търговски спор, като понякога споровете се разрешават още на този етап. Китай се обърна към СТО и заради американските субсидии за защита на своята електромобилна индустрия през март.

От своя страна, турският министър на промишлеността и технологиите Мехмет Фатих Качир заяви по-рано тази година, че правителството се стреми да превърне Турция в „производствен център от следващо поколение превозни средства“. Министърът подчерта предимствата на страната си, включително това, че е част от митническия съюз на ЕС и има търговски споразумения с 28 държави.

"Китайските производители искат бърз достъп до международните пазари", каза той. "Инвестирането в Турция им предлага това“.

Турция се превърна в един от водещите центрове на световната автомобилна индустрия през 70-те години на миналия век, когато големи производители на автомобили, включително Fiat и Renault, откриха заводи там, а други като Ford, Toyota и Hyundai ги последваха.

Турската производствена база на BYD ще позволи на китайския специалист в областта на електромобилите да заобиколи митата на ЕС, увеличени от Брюксел през юли, и да навлезе на европейските пазари.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:45 | 09.10.24 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още