Кандидатът за президент на Републиканската партия Доналд Тръмп заяви, че ако бъде избран на изборите през ноември, нито един щат няма да може да забрани колите с двигател с вътрешно горене, докато бившият държавен глава на САЩ се стреми да превърне въпроса с бъдещето на автомобилната индустрия в ключова тема на своята кампания, съобщава Ройтерс.
Тръмп се опитва да спечели гласове в Мичиган, автомобилното сърце на САЩ, където се намират някои от основните заводи и централите на компании като General Motors, Ford Motor и Stellantis, компанията майка на Chrysler.
Републиканецът посочи пред Ройтерс през август, че обмисля да прекрати данъчните стимули за електромобили, заложени в Закона за намаляване на инфлацията (IRA) на президента Джо Байдън.
„Когато стана президент, на нито един щат в Америка няма да бъде позволено да забранява коли или пикапи, задвижвани с бензин, гарантирам това – няма начин“, изтъкна Тръмп по време на митинг в Сагино, Мичиган.
През май 2023 г. Калифорния поиска от Агенцията за опазване на околната среда на САЩ (EPA) освобождаване съгласно Закона за чистия въздух, за да изисква всички нови превозни средства, продавани в щата до 2035 г., да бъдат електрически или плъгин хибриди.
През август 2022 г. Калифорния одобри план за прекратяване на продажбата на автомобили с бензинов двигател в щата до 2035 г.
Щатът иска да установи ежегодно затягащи се изисквания за превозни средства без емисии, започвайки от 2026 г., които са приети от 11 други щата.
Администрацията на Байдън многократно отказва да определи ясен график за постепенно преустановяване на продажбата на превозни средства с двигател с вътрешно горене, но е предоставила милиарди долари под формата на данъчни облекчения и субсидии за ускоряване на прехода към електромобили.
Байдън иска да увеличи дела на електрическите коли до 50% от общите продажби в страната до 2030 г. и казва, че те са от съществено значение за засилване на конкурентоспособността на САЩ спрямо Китай.
През март EPA финализира федералните правила за намаляване на емисиите от превозните средства с 49% до 2032 г. спрямо нивата от 2026 г. EPA очаква между 35% и 56% от новите превозни средства, продадени между 2030 г. и 2032 г., да бъдат електрически.
Автомобилните производители поставиха под съмнение плана на Калифорния за 2035 г., твърдейки, че изискванията за електромобилите може да са осъществими „поне в първите години за Калифорния“, но за други щати със значително по-ниски продажби на коли с това задвижване перспективата е значително по-несигурна.
Правилата на Калифорния за електромобилите ще намалят замърсяването от лекотоварни превозни средства с 25% до 2037 г. Те изискват 35% от продадените нови автомобили да отделят малко или никакви емисии до 2026 г., като този дял ще нарасне до 68% през 2030 г. и 100% през 2035 г.
Калифорния изчислява, че изпълнението на тези цели ще струва 210 млрд. долара, но ползите от това ще достигнат 301 млрд. долара до 2040 г.
преди 1 месец Между другото, Тръмп забрави че, президентът в САЩ е федерална институция а тя няма правомощия на всички щатски нива. Просто няма да го питат. Ама така, да се понаправи на мъж... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец Любопитен съм, ако сега Тръмп свали цените някак под $50,.дали няма да фалира цялата добивна индустрия там импосле,.да видим нефт и по 150 и по 200. Защо пропускат мисълта, че всички трябва да са доволни по веригата, за да им спорИ на всички? Пазарният "фундаментализъм"/ четИ "ЕКСТРЕМИЗЪМ", що нещо е обрал и изморил, само. отговор Сигнализирай за неуместен коментар