Американският автомобилен концерн Tesla Inc. планира да проектира четири нови версии на своята батерия, с която да захранва електрическия пикап Cybertruck, подготвяното роботакси и други модели, съобщава Ройтерс.
Компанията, ръководена от Илон Мъск, в момента осигурява повечето от батериите си чрез доставчици, включително Panasonic Energy и LG Energy, но се опитва да увеличи вътрешното производство на своите клетки тип 4680 в САЩ, за да намали разходите и да увеличи маржовете, изтъкват източници, запознати с плановете.
Разработването на батерия с клетки тип 4680 е изправено пред проблеми, като компанията губи от 70% до 80% от катодите при тестово производство в сравнение с традиционните производители на батерии, които губят по-малко от 2% от компонентите си поради производствени дефекти.
Катодите, ключова част от батерията, помагат за създаването на енергия, която задвижва електромобила.
Tesla също така се опитва да увеличи производството на версия със сухо покритие на клетките тип 4680, но все още изостава от скоростта, с която иска да произвежда батериите.
Концернът планира да въведе сухите катоди в батериите на Cybertruck до средата на следващата година, като целта е да произвежда между 2000 и 3000 броя от пикапа седмично.
До 2026 г. Tesla планира да представи четири версии на клетките тип 4680, които използват сух катод, една от които, с кодово име NC05, ще захранва разработваното роботакси.
Очаква се производителят на електромобили да представи своя дългоочакван автономен автомобил следващата седмица, докато се стреми да измести фокуса към подобни технологии, задвижвани от изкуствен интелект на фона на забавящото се търсене на автомобили, захранвани с батерии.
преди 2 месеца Те...не знам, дали изобщо разбират че, НЕ Е НЕОБХОДИМО да произвеждат батериите си и даже, да комплектоват колите си с целия капацитет. Качват ги на борда на корабите (някак), също някак, ги разтоварват на брега а там, вече клиентът си инсталира каквито иска батерии. Малки, леки, евтини, пожаробезопасни, ВСИЧКИ - един и същ типономинал, с електрохимия по избор. Инсталира, обслужва, заменя и т.н. САМ (или почти), за жълти центрове (замяната, батерията -$10 парчето) и т.н. Лесно, сигурно, УДОБНО. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца Глупост след Глупост се сипе по бедните ни глави от Инвестора ( цитирам): "Катодите, ключова част от батерията, помагат за създаването на енергия, която задвижва електромобила." Глупост или доказателство за некомпетентност? Навсякъде може да научите, че енергията НЕ СЕ "СЪЗДАВА" , А СЕ СЪХРАНЯВА в акумулаторите. А и сам Мъск тези дни обяви, че "имат проблеми с покритието на електродите", ако си спомняте. Пробле.ите им са в концепцията, "що е то батерия" но, как да си признаят? И правят глупости. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца До: гъбко Да, аз разбирам, че ме занасяш но, с фактите не можеш да се бориш. КАКВОТО И ДА КАЗВАШ И ДА СОЧИШ С ПРЪСТ, ония си имат ПРОБЛЕМИ и те СА решени. От моя милост. Затуй, ти си говори, говори, говори. Виждали сме Консули. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца Ето, получи харесване от мен. Защо? Защото, факт: Откъснали са се от Реалността а, без да стъпят на нея, колкото и да се фукат, просто, плодят недоразумения: Уникални БАТЕРИИТЕ МОГАТ И НЯМА КАК ДА СТАНАТ МАСОВИ. Когато фаворизираш (някаква) електрохимия, реално, отхвърлят използването на всички или почти повечето други. Натискаш някой нещо да купува, пък не му излизат сметките с тези твои предпочитания, суровините пропускат, хората просто пари нямат и т.н. Да, нося им успех. Ако искат. Ако не... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца Преди да започват тез от теслата с новите батерии, да се консултират, платено разбира се, с пирамидалният изобретател. Щото иначе ще го закъсат още повече! отговор Сигнализирай за неуместен коментар