IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Един на всеки трима европейци обмисля дългосрочен наем на автомобил

Абонаментните решения осигуряват увереност сред по-младите шофьори и предоставят по-голяма гъвкавост при все още скъпите електромобили

11:31 | 30.09.24 г. 3
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Почти един на всеки трима европейци обмисля възможността да кара автомобил с абонамент, или дългосрочен наем, като алтернатива на собствеността в бъдеще, показва ново проучване на консултантската фирма McKinsey, цитирано от Epicent.

Потребителите оценяват гъвкавостта на абонаментните автомобилни планове, тъй като търсят по-необвързващи ангажименти, които изключват поддръжката и разходите за амортизация при превозните средства.

Много от европейците също така ценят удобството на фиксираната месечна цена, която покрива всички разходи.

„Абонаментните услуги за автомобили навлязоха в Европа, особено при по-младите шофьори. Те дават на водачите повече гъвкавост и по-голям избор. Цената на собствеността може да бъде непосилна за по-младите купувачи в големите европейски градове, особено след като се включи застраховката. Тук абонаментът за автомобил предлага използването на автомобил без всички неприятности на пълното притежание. Това е част от движението „мобилност като услуга“, което се разраства в региона“, коментира Дейвид Бейли, професор по бизнес икономика в Училището по бизнес в Бирмингам.

Йеспер Хил-Кярсгаар, главен изпълнителен директор на услугата за автомобилен абонамент Dribe, отбелязва, че няколко големи компании от европейската автомобилна индустрия проявяват интерес към този модел.

„Отчитане нарастващ брой представителства, които проучват нови потоци от приходи, за да се приспособят към промяната в технологиите и поведението на потребителите. Мнозина виждат абонаментните модели като катализатор за растеж“, изтъква Хил-Кярсгаар. „Индустрията разпознава възможностите, предоставени от този вид решение, което позволява внедряване на абонаментна услуга без значителни инвестиции. Автоматизираните процеси и опростеното цифрово управление намаляват нуждата от труд“, добавя той.

Според Бейли нарастващият интерес към абонаментите за автомобили сред дилърите е свързан с новите опции, които те предлагат при електрическите превозни средства.

„Значителните първоначални разходи за притежание на електрически превозни средства, свързани със скъпите батерии и авангардните технологии, могат да представляват финансово предизвикателство за много потребители. В съчетание с несигурността около бъдещите стойности на препродажба, абонаментните модели осигуряват гъвкав начин за прегръщане на бъдещето на мобилността, без да се поемат тежки финансови ангажименти“, посочва от своя страна Хил-Кярсгаар.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:31 | 30.09.24 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

3
rate up comment 0 rate down comment 14
Алехандро
преди 1 час
А, бе, оферта си е, отвсякъде, лизинговите къщи са си го сметнали, но и за частният потребител е супер оферта, да не говорим пък за юридическите лица. И, най-важното, след 3, 5 години караш отново нов автомобил.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 2 rate down comment 16
khao
преди 1 час
До: cyclop никой... винаги са ми били смешни хора като теб, които си мислят, че притежават нещо и цял живот е слуга на вещите! Нищо не притежаваш, идваш гол и си заминаваш гол... набий си го в шизофреничния мозък!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 11 rate down comment 2
cyclop
преди 2 часа
OWN NOTHING AND BE HAPPY. А кой ще притежава всичко?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още