Forvia понижи насоките си за приходите от продажби за годината, тъй като пазарната несигурност в Европа натежава върху производството на автомобили и части.
Френският доставчик на компоненти сега прогнозира приходи от продажби между 26,8 млрд. и 27,2 млрд. евро за тази година. Преди това компанията очакваше приходи в диапазона 27,5-28,5 млрд. евро, съобщава Wall Street Journal.
Сега доставчикът очаква оперативният му марж да достигне между 5% и 5,3%, което е спад спрямо диапазона 5,6-6,4%.
Компанията заяви, че очаква 2025 г. да остане предизвикателна, тъй като икономическата среда в Европа и несигурността при задвижванията натежават върху автомобилното производство в региона.
„В този регион производството на автомобили и части през 2025 г. може да е по-ниско от това през 2024 г.“, предупреждава Forvia.
Компанията добавя, че несигурността в Европа до голяма степен се дължи на забавянето на електрификацията, регулациите за икономията на гориво и високото ниво на запаси от превозни средства в Северна Америка.
Forvia подчертава, че продажбите ще бъдат засегнати от микса от отлив на клиенти и неблагоприятни валутните курсове.
По-рано тази година Ройтерс съобщи, че концернът пренася своето партньорство с китайската BYD в Европа. Тогава Forvia обяви, че двете компании ще работят заедно в новата фабрика на BYD в Унгария, като продължение на сегашното им партньорство в Азия.
Производители на автомобилни части като Forvia, ударени от охлаждането на глобалните продажби на автомобили, се стремят да се възползват от ситуацията, докато китайските автомобилни концерни се разширяват в световен мащаб, изграждайки фабрики на други пазари, включително в Европа.
Forvia вече доставя автомобилни компоненти, в това число седалки, електроника и софтуер за азиатското автомобилно производство на BYD чрез седем съвместни завода в Китай. Предприятието включва също специален център за научноизследователска и развойна дейност в Шънджън и нова фабрика за седалки в Тайланд.
Доставчикът обяви през април, че преговаря с редица китайски производители на автомобили, които искат да се установят в Европа, и че планира да намали зависимостта си от BYD, след като автомобилният производител отчете най-слабия си ръст на тримесечната печалба от 2022 г. през първите три месеца на тази година.
Самата Forvia изпитва затруднения и по отношение на растящите разходи на фона на ускоряващия се преход към електромобили. През февруари компанията обяви, че е готова да съкрати приблизително 13% от европейската си работна сила през следващите пет години с планове да използва изкуствен интелект (AI), за да се конкурира по-добре с азиатските си съперници.