Продажбите на Toyota Motor Corp. се свиват, тъй като производството беше прекъснато от скандали и сервизни акции, съобщава Bloomberg.
Глобалното производство на японския концерн, включително това на дъщерните му дружества Daihatsu Motor Co. и Hino Motors Ltd., е спаднало през август с 12,6% на годишна база до 808 023 превозни средства. Продажбите на Toyota междувременно се свиха с 3,7 на сто след ръст от 0,7% през юли.
В Япония продажбите на групата падат с над 9%, засегнати от забавеното въздействие на скандали, включващи фалшифициране на данни от тестове за безопасност, които принудиха редица от най-големите автопроизводители в страната да преустановят производството на определени модели, засегнати от правителствено разследване.
Междувременно популярността на хибридите на Toyota продължава да расте, докато охлаждането на пазара на електромобили се задълбочава.
Въпреки че някои модели като минивана Granvia са силно търсене в Китай, продажбите на Toyota в страната спадат с 13,5% до 152 065 броя през август, притиснати от продължаващата ценова война с компании като BYD Co.
Спадът в търсенето на електромобили накара някои от най-големите автомобилни производители в света да забавят изпълнението на целите си за електрификация. Миналия месец Nikkei съобщи, че Toyota е понижила годишната си цел за продажбата на 1,5 милиона електромобила за 2026 г. на 1 млн. броя.
Toyota продаде 12 682 изцяло електрически коли през август, всички с изключение на 119 от които са доставени на клиенти извън Япония. Междувременно компанията успя да предаде 336 848 хибрида, което е увеличение от 22% спрямо същия месец на миналата година.
Навлизането на електромобилите остава по-бавно в островната държава, отколкото на други големи пазари поради доминирането на хибридите.
По-рано тази седмица Toyota разшири размера на планираното обратно изкупуване на акции до 1,2 трлн. йени (8,3 млрд. долара), добавяйки 200 млрд. йени към плана, обявен през май.
Оперативната печалба на автомобилния производител за тримесечието, приключило в края на юни, е 1,31 трлн. йени, със 17% повече спрямо същия период на 2023 г.
Хибридните модели на Toyota остават силно популярни в Северна АМерика, като слабата йена ѝ помага да натрупа приходи от чужбина.
Междувременно Honda Motor Co. отбеляза през август спад на глобалното си производство от 11,3% спрямо година по-рано до 307 870 превозни средства. Производството на втория по големина на пазарния дял японски автоконцерн спадна с над 29% в Китай, където Honda наскоро съкрати работни места и спря производството в три завода.
Компанията заяви през юли, че намалява производството на бензинови автомобили с 19%, тъй като се стреми да ускори електрификацията на портфолиото си.
Глобалните продажби на Honda спаднаха с 4,7% до 309 477 превозни средства.
Производството на Nissan Motor Co. същевременно се свива през август с 15,5% на годишна база до 236 016 автомобила, докато продажбите намаляват с 5,5% до 244 279 превозни средства.
преди 1 месец Живи и здрави, братя японци! Пом ете че,някак е лош атестат всеки път, да настъпвате една и съща мотика. ТОЧНО, КАКТО ПРАВИТЕ ВИЕ. РЕДОВНО. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец Та,на вас лъжа, за мен - тъжната Истина: НИЩО НЕ ПРЕЧИ ДА СИ ЕДНОВРЕМЕННО И ЯПОНЕЦ, И ОБРАТНОТО НА УМЕН. Факт. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец От месеци го твърдя, на база конкретна концепция: И на едните, И на другите, И ИЗОБЩО, продажбите се сдържат (за тях, неочаквано силно а, за мен -:НАПЪЛНО ЕСТЕСТВЕНО- от множество ТЕЦКИ КОНЦЕПТУАЛНИ НЕДОМИСЛИЦИ И ПОРОДЕ ИТЕ ОТ ТЯХ НЕУДОБСТВА по цялата верига, от производител до накрая, второчни суровини. Уморих се да пиша статии и коментари и да повтарям едно и също. И на японците писах - нито капка вежливост, поне да покажат, че са прочели. РЕШЕНИЕ ИМА, У МЕН Е. ПРОДАВА СЕ. Аз казах, ХАУ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар