IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Stellantis и Leapmotor стартират приемането на поръчки за евтини електромобили в Европа

Партньорите ще предложат на европейските клиенти моделите T03 и C10, които ще бъдат достъпни за продажба съответно от края на септември и октомври

15:10 | 24.09.24 г. 9
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Италианско-френската група Stellantis NV и китайския автопроизводител Zhejiang Leapmotor Technology стартират приемането на поръчки в Европа на достъпни електромобили, съобщава Ройтерс.

Става въпрос за малък градски модел и SUV, изтъкват двете компании.

Stellantis държи 51% в съвместното предприятие с китайския си партньор и има изключителни права за производство, износ и продажба на продукти на Leapmotor International извън Китай.

Компактният автомобил T03 ще бъде наличен за покупка от края на септември на цени, започващи от 18 900 евро, докато C10 SUV ще се появи в салоните на дилърите през октомври, започвайки на цена от 36 400 евро.

Двата модела бяха показани за първи път в Европа на изложение близо до Милано.

Въпреки че засега T03 се произвежда и изнася от Китай, моделът ще започне да се произвежда в завода на Stellantis в Полша, като това потенциално ще помогне на партньорите да избегнат митата на Европейския съюз (ЕС) върху вноса на китайски електромобили.

Междувременно изпълнителният директор на Stellantis Карлос Таварес намекна, че моделът C10 може да се произвежда в Европа, но не предостави подробности по темата.

Leapmotor, която ще служи като 15-ата марка в портфолиото на Stellantis, ще помогне на четвъртия по големина автомобилен производител в света по пазарен дял да разшири гамата си от достъпни електромобили, докато напредва с електрификацията и се стреми да се съобрази с правилата за емисиите на ЕС в момент на слабо глобално търсене на електромобили.

Таварес се противопоставя на призива на европейското автомобилно лоби – Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA) - за облекчаване на междинните цели за емисиите при автомобили и микробуси, които влизат в сила в региона през 2025 г. Той заяви миналата седмица, че е ключово за индустрията да продава електромобили на същата цена като тази при бензиновите модели.

През 2022 г. Stellantis се оттегли от производството на автомобили в Китай, след като съвместното ѝ предприятие, което произвеждаше Jeep, обяви фалит. Но сега групата се завръща в страната година по-късно, като купува приблизително 20% дял в китайския стартъп Leapmotor.

С увеличаването на митата на ЕС върху произведените в Китай електрически превозни средства до 38%, новото поколение производители на екологични автомобили в Китай се обединява с европейската индустрия, така че техните автомобили да се считат за местно произведени. Без тези мерки китайските електромобили могат да бъдат оскъпени с хиляди евро за потребителите, губейки своята рентабилност.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:10 | 24.09.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

7
rate up comment 0 rate down comment 0
Pyramid
преди 2 месеца
"Stellantis и Leapmotor стартират приемането на поръчки за евтини електромобили в Европа". Дотук добре. А качествени и икономични - кога?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 10 rate down comment 3
Tikva007
преди 2 месеца
До: тъпко: Така че, изхождайки от написаното в #5, мога само да ти предложа да отидеш да се занимаваш само с това, от което най- много разбираш - Русия, Путин и автомобили, сиреч - да оправяш на Путин ланда-сондата. На *Тауруса* му - ти да не си помисли друго?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 8 rate down comment 4
Tikva007
преди 2 месеца
До: тъпко: Не се впрягай, не съм виновен, че искаш на всяко ллаййно да кацнеш с експертиза като зелена мухха. Толкова ти е експертизата в аутомотив сегмента - стигна до ланда-сондата и там остана за поколенията. Много гллуппости и измишльотини си изписала, но това е най-точната илюстрация за огромната, разкъсваща дистанция при теб между цъкането и празноглавото копиране и трроллене на всякакви теми и експертното разбиране на материята в дадена тема.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 2 rate down comment 15
гъбко
преди 2 месеца
До: тuквеник007 Мъжага, успя ли с най-левият ватман да си менкате червените прашки, морни и потни от наситени със събития сбирки из механите на обединената левица? Драсни там за БВПто или азиатските вериги на доставки. Скоро не си блестял с образование и интелект.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 9 rate down comment 6
Tikva007
преди 2 месеца
До: тъпко: Цял ферман, а нищо за ланда-сондата - ще има ли, няма ли да има, ти ли ще я оправяш, преди да светне лампата, или твоят майстор?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 3 rate down comment 12
гъбко
преди 2 месеца
Виж вече С10 е друга бира. Гледам че са го обявили с литиева-желязносулфидна батерия от 70кВт/ч, пробег от 420км, вероятно ще има и други опции. Зареждане от 30 до 80% на правотокова зарядна за 30мин, голям багажник. Са окастрената версия ще е 36к, добавяш 15к за хубав салон, екстри, панорамен покрив, голямата батерия и ... и си струва колкото европейските електрички от този клас. Са не е Maserati или Mercedes, форумните отрицатели ще припадат от възхита, но няма да го купят! 100 бона на куп тцъ
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 13
гъбко
преди 2 месеца
В Европа пазарът на коли като Т03 е пренебрежимо малък, въпреки че като гледам за тук ще се предлага топ версията с голямата батерия и пробег от 280км и по-мощният електродвигател, сиреч ще можете да го карате по магистрала с 130км/ч. Батерията е 400V архитектура с въздушно охлаждане, значи за около 40мин ще може да се зареди напълно на правотокова зарядна. Форумните льохмaни обаче нема да са доволни. Преддница с макферсони, значи нема да тропа много уж. Времето ще покаже.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още