IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Stellantis търси нов изпълнителен директор, докато напрежението около Карлос Таварес расте

Политиката на икономии на лидера на групата тласка председателят Джон Елкан да търси негов наследник повече от година преди изтичане на договора му

10:31 | 24.09.24 г. 1
Карлос Таварес, главен изпълнителен директор на Stellantis. Снимка: Bloomberg L.P.
Карлос Таварес, главен изпълнителен директор на Stellantis. Снимка: Bloomberg L.P.

Председателят на Stellantis NV Джон Елкан търси наследник на главния изпълнителен директор Карлос Таварес, чийто договор изтича в началото на 2026 г., съобщава Bloomberg.

Автомобилният производител потвърди решението като каза, че то е част от редовното планиране на приемствеността в управлението. Натискът върху главния изпълнителен директор се увеличава поради лошото представяне на Stellantis на някои пазари, включително в САЩ, където групата генерира най-голяма печалба.

Елкан не планира незабавна смяна на ръководството, като Таварес ще бъде включен в процеса на търсене, разкриват запознати източници. Въпреки това председателят е все по-недоволен от ситуацията в Северна Америка, където продажбите на Stellantis се забавят и няколко висши мениджъри напуснаха компанията, добавят източниците.

Елкан е и главен изпълнителен директор на Exor - най-големия акционер в Stellantis.

66-годишният Таварес следва строг курс за намаляване на разходите, тъй като Stellantis страда от отслабващото търсене на електрически автомобили и засилващата се конкуренция от страна на китайските производители. В САЩ компанията майка на Jeep и Chrysler се сблъсква с високи нива на запаси, проблеми с качеството и намаляващ пазарен дял.

„Нормално“ е бордът да започне да разглежда планирането на приемствеността, като се има предвид важността на позицията главен изпълнителен директор, „без това да има влияние върху бъдещите дискусии“, тъй като все още има възможност Таварес да остане за по-дълго време, посочва говорител на Stellantis.

Говорител на Exor е отказал коментар.

По-рано този месец шефовете на дилърската мрежа на Stellantis в САЩ разкритикуваха Таварес, изтъквайки, че е отговорен за „бързата деградация “ на марките на производителя, които включват също Ram и Dodge, като го призоваха да задели повече пари, за да изчисти натрупаните запаси.

Компанията е изправена и пред възможността от нови стачки в САЩ и Италия през следващите седмици.

Решаването на проблемите в САЩ ще бъде „основен приоритет“ за Stellantis до края на тази година, казва главният финансов директор Натали Найт, добавяйки, че компанията работи усилено, за да намери решения, които да удовлетворят всички заинтересовани страни, включително дилърите.

Stellantis наскоро обеща да инвестира повече от 406 млн. долара в три завода в Мичиган.

Все пак Таварес настоява за допълнителни бюджетни съкращения, за да защити рентабилността, подклаждайки притеснения, че неговият агресивен натиск за постигане на ефективност може в крайна сметка да застраши по-дългосрочните проекти и потоците от приходи, подчертават източниците, пожелали да запазят анонимност.

Главният изпълнителен директор съкращава работни места и намалява капацитета на американските фабрики, откакто спадът в продажбите в САЩ удари приходите през първото полугодие, свивайки ги почти наполовина. Сега групата продава активи и разглежда възможността да се откаже от една или повече марки в своето портфолио от 14 бранда.

Бордът на директорите на Stellantis трябва да се срещне в САЩ на 9 и 10 октомври, за да оцени плановете за трансформация на бизнеса в региона, изтъкват източниците.

Главният изпълнителен директор беше похвален за стремежа си към ефективност в годините след сливането през 2021 г. на Fiat Chrysler и френската PSA, тъй като това направи групата по-икономична, повишавайки възвръщаемостта. През месеците след пандемията Stellantis се възползва от задържаното търсене и високите цени на автомобилите, като акциите ѝ достигнаха ценови връх преди шест месеца. През юли обаче автомобилният производител отчете спад от 48% на нетната печалба за първото полугодие.

„Икономическите перспективи на автомобилния сектор изискват инвестициите да бъдат преразгледани с цел фокусиране върху тези, които осигуряват максимален принос за удовлетвореността на клиентите, за представянето на компанията без какъвто и да е компромис със спазването на разпоредбите, по-специално тези за въглеродния диоксид,“ добавят говорителят на Stellantis.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:31 | 24.09.24 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още