Главният изпълнителен директор на германския доставчик на автомобилни части Bosch Щефан Хартунг очаква много слаб растеж на пазарите на автомобили и лекотоварни търговски превозни средства в световен мащаб тази и следващата година, съобщава Ройтерс.
„Търсенето на автомобилния пазар (глобално) е по-ниско от това, което очакваше индустрията преди пет години“, изтъква Хартунг в кулоарите на търговското изложение IAA Transportation в Хановер, Германия.
Очаква се Европа да произведе няколко милиона коли по-малко от очакваното преди пет години, изтъква той, без да дава конкретни подробности, добавяйки, че ще отнеме няколко години, за да се възстанови търсенето.
Производителите на автомобили в региона се сблъскват с високите разходи за труд и енергия, както и с нарастващата конкуренция в лицето на по-евтините азиатски съперници, които засилват доставките за Европа.
Най-големият производител на автомобили в Европа по продажби Volkswagen обяви в началото на този месец, че обмисля затварянето на някои заводи в Германия – мярка, която компанията ще приложи за първи път в своята история като част от стремежа си за овладяване на разходите, за да се конкурира по-успешно с компании като Tesla и BYD.
Хартунг също вижда забавяне на растежа на пазара на електрически превозни средства, въпреки че посочва, че продажбите на електрически автомобили нарастват в сравнение с миналата година, макар и с по-бавни темпове, тъй като потребителите преминават към плъгин хибриди, включително в Китай.
Bosch ще продължи да следва стратегията си за електрификация, тъй като корекциите на пазара са нормални, подчертава Хартунг.
Той все пак не изключва по-нататъшни съкращения на работни места в обектите на Bosch, включително големите, заради онези клиенти, които отлагат своите поръчки за доставка на електромобилни части.
Най-големият автомобилен доставчик в Европа заяви през февруари, че ще съкрати около 3500 работни места в подразделението си за домакински уреди до 2027 г., а по-късно през април предупреди за по-нататъшни съкращения на разходите и персонала.
Производителите на автомобили по света свиват своите цели за електрификация, засегнати от забавянето на търсенето поради липсата на достъпни модели, бавното разширяване на зарядната инфраструктура, нарастващото търговско напрежение и засилената конкуренция от страна на китайските марки.
преди 3 месеца да си дойдем на думата... след като над две седмици копахте гроба на германската автоиндустрия и европейската икономикас опорки по съвецка команда :):) ... то не че ще спрете де... :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 месеца На младите, живеещи особено в големите европейски градове, все по-малко им трябва автомобил, първо заради огромни такси, застраховки, второ заради страхотно организираният всевъзможен обществен транспорт. отговор Сигнализирай за неуместен коментар