Stellantis вече е предприела мерки и работи усилено, за да избегне риска от затваряне на заводи, както стана при конкурента Volkswagen, заяви главният изпълнителен директор на автомобилния производител Карлос Таварес, цитиран от Ройтерс.
„Направихме много непопулярни неща през последните няколко години, за да избегнем колкото е възможно повече“ ситуация, подобна на тази при Volkswagen, изтъква Таварес. „Бяхме критикувани за това, че вземахме решения, които... не винаги бяха добре разбрани“, добавя той.
По думите му ключът е да се продават електрически превозни средства на същите цени като традиционните модели с двигател с вътрешно горене.
По-рано този месец най-големият автомобилен производител в Европа, Volkswagen обяви, че обмисля за първи път в историята си да затвори фабрики в Германия.
Това предизвика спекулации, че кризата със закриването на капацитет няма да се ограничи само до този концерн и ще засегне още производители. Подобни мерки се взимат, за да се отговори на ниските нива на използване на капацитета и охлаждането в търсенето на електромобили.
„Работим много, много усилено, за да избегнем тази ситуация и бъдещето ще покаже дали ще успеем да избегнем някакви проблеми или не, твърде рано е да се каже сега“, изтъква Таварес пред журналисти след откриването на глобален център за търговски превозни средства на звеното Pro One, в Торино, Италия.
Между 2021 г. - когато беше създадена чрез сливането на Fiat Chrysler и производителя на Peugeot PSA - и 2023 г. Stellantis съкрати работната си сила с почти 20 000 души в Европа, предимно чрез доброволно напускане.