IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Прогноза: Делът на електромобилите може да нарасне до 24% от пазара в ЕС до 2025 г.

Оценката на Transport & Environment се основава на очакванията, че през 2024 г. и 2025 г. ще бъдат пуснати на пазара седем нови електрически модела на цена под 25 000 евро

18:30 | 17.09.24 г. 3
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Делът на електрическите автомобили, продавани в Европейския съюз (ЕС), е напът да достигне от 20% до 24%  към началото на следващата година, най-вече поради по-ниските цени, прогнозира екологичната организация Transport & Environment (T&E), цитирана от Ройтерс.

Продажбите на електромобили в ЕС се забавиха през последните месеци - до 14% пазарен дял през първата половина на годината - отчасти поради различните политики за екологични стимули в рамките на блока, докато регулаторите, опитвайки се да защитят индустрията на ЕС, наложиха високи мита върху произведените в Китай превозни средства, работещи изцяло с батерии.

Германия, най-големият пазар на електромобили в блока, през септември въведе стимули за ускоряване на зеления преход.

T&E, която през юни прогнозира дял от 21% на електрическите модели за следващата година, очаква продажбите да се повишат преди края на тази.

Организацията изтъква, че новите ѝ прогнози вземат предвид очакваното пускане в продажба през 2024 г. и 2025 г. на седем нови напълно електрически модела на цена под 25 000 евро.

Електромобилите трябва да допринесат с около 60% от общото намаление на въглеродните емисии, изисквано от производителите на автомобили, за да могат да постигнат междинните климатични цели на ЕС през следващата година, докато приносът на хибридите достига 20%.

Изправени пред спад в търсенето на електромобили и повишена конкуренция от по-евтини китайски модели, европейските производители призоваха законодателите на ЕС да активират кризисна клауза, която ще отложи техните цели за въглерода с две години.

T&E казва, че политиците трябва да се противопоставят на всякакви действия за отслабване или забавяне на целите за 2025-2030 г. и електрификацията трябва да бъде подкрепена от стабилни национални политики.

„Текущата преднина, на която се радват китайските производители на електромобили, само показва, че колкото по-дълго ЕС защитава своите изоставащи производители, толкова по-малко конкурентни ще бъдат те“, подчертава T&E.

Компании като Stellantis, Toyota, Renault и Mercedes-Benz коригираха своите цели за електрификация в посока надолу на фона на високите разходи.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:25 | 17.09.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

3
rate up comment 7 rate down comment 1
evlogi
преди 2 месеца
Значи тази година 14%, догодина 24%?За да стане това, продажбите на изцяло батерийни превозни средства трябва да скочат догодина със 70%.Е, желая успех на всички,които вземат решения, базирани на такива прогнози.Ще им е нужен.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 1 rate down comment 8
khao
преди 2 месеца
До: cyclop хахаха, никой не отрича твоята реалност. Аз знам че съществува, но не е съвсем позната на медицината!... Шизофренията е известно заболяване от десетилетия, не се лекува все още... но докторите може да те закрепят!
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 9 rate down comment 4
cyclop
преди 2 месеца
Мечти, фантазии, измишльотини... Пътят към зеления хайвер е постлан с тях. Няма как да е иначе, когато отричаш реалността.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още