Китайската Contemporary Amperex Technology Company (CATL), най-големият производител на батерии в света, се подготвя да стартира доставките на дълготрайни батерии за електромобили. Компанията обяви, че вече е приключила с фазата на разработка и тестване и ще предложи батерията на пазара, съобщава германското онлайн издание NotebookCheck.
Батерията ще разполага с 15 години експлоатационен живот и ще предлага общ пробег от 1 609 345 км.
CATL предлага гаранция от 10 години, или 966 000 км пробег, и в момента гарантира 85% запазване на капацитета на батерията. За сравнение, настоящите батерии в Tesla и на други електрически превозни средства се предлагат само с гаранция от 8 години и запазване на капацитета от 70%, така че новата батерия от CATL гарантира почти двойно по-голям експлоатационен живот.
Технологията за ниска консумация на литий на CATL може значително да намали консумацията на активен литий по време на използване на дадена клетка и значително да подобри стабилността на повърхността и структурата на анодния материал. Това е от решаващо значение за задоволяване на изискването за производителност и за дълъг експлоатационен живот.
Батерията Tecttrans Bus Edition е разработена от CATL за превозни средства, които действително могат да изминават такива разстояния, а именно електрически автобуси. CATL разработи подобни батерии за лекотоварни камиони и други търговски превозни средства. Новата батерия е проектирана да бъде дълготрайна и стабилна, не за производителност, следователно има ниска енергийна плътност от 175 Wh/kg, което все още е най-високото в индустрията на електрическите автобуси.
CATL също така гарантира, че батерията практически не отчита влошаване през първите 1000 цикъла на зареждане/разреждане. Лабораториите за изследване и развитие на CATL посочват, че LiFePO4 батериите от този тип действително могат да издържат 16 години, преди капацитетът им да падне до 85% от първоначалната стойност.
За да увеличат максимално пробега и живота на електрическите автомобили, Nio и CATL обединиха усилията си, за да разработят батерии, които издържат толкова дълго, колкото самите превозни средства. Целта е електромобилите с тези батерии да бъдат пуснати на пазара с 15-годишна гаранция, преди 20 милиона употребявани електрически автомобили, чиято гаранция изтича, да излязат от пазара през следващите няколко години.
Nio твърди, че 15-годишна гаранция за електромобили ще създаде устойчив пазар за употребявани превозни средства с батерии, тъй като хората вече не трябва да се тревожат за скъпата смяна на батерията.
CATL вече предлага 12-годишна гаранция за батериите, които предоставя за станциите за смяна на Nio.
преди 1 месец ...И шашавицата продължава. Работата е там че, могат да предлагат и доставят батерии само на свързани със себе си компании, а това, сдържа техните продажби, техните печалби и техния пазарен дял, а всички, дето чакат доставки от тях, не могат да пуснат на пазар продуктите си, без да дочакат същите тези батерии, да бъдат договорени, произведени и доставени. И излиз че, отново, уж много добре но...не чак толкова. На "печелившите" - " ЧЕСТИТО"! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец Интересна работа: Цъкали минуси, ама да разбият позицията - кой да посмее. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 месец "CATL започва доставките на електромобилни батерии с живот над 1,5 млн. км. Компанията дава 10-годишна гаранция за новия си продукт, въпреки че лабораторните тестове показват, че батерията издържа 16 години". И защо "въпреки" ? Ами не е чак толкова зле. Друг въпрос че, 1.Няма как лаб.тестове да са показали това. Физически. За да хо покажат, те би трябвало да са провеждани поне 16 години (ДА, АМА.НЕ, НАЛИ?) и, 2. Ако да, защо не дадат гаранция напр.15 години? Никой няма да ги упрекне на 16-тата ... отговор Сигнализирай за неуместен коментар