Налагането на електромобилите като нова технология по административен път е порочно, като това трябва да стане по естествен път, коментира гостът.
Той посочи, че на европейския пазар на автомобили има спад, продиктуван отчасти от това, че германското правителство спря субсидиите за електромобили. „Проблемът е, че конвенционалните автомобили също отчитат спад. Свидетели сме на символична кампания срещу електромобилите в Европа, което е много пагубно за европейската автомобилна индустрия. Това дава предимство на Китай, които имат по-евтино производство и наличие на компоненти и ресурси“, обясни Станиславов.
Според него забраната за двигатели с вътрешно горене няма да отпадне и предположи, че тя вероятно няма да се реализира до 2035 година и това зависи от очакванията за промяна в отношението към емисиите.
„Преходът към електрическа мобилност е неизбежен и се случва в целия свят", коментира Станиславов. „Докато в Европа има забавяне, Китай усилва прехода към електрическа мобилност, което е двигател за иновации. Това не помага на Европа да се конкурира по-успешно, а само влошава ситуацията“, каза той.
Експертът посочи, че много по-икономически изгодно е да се притежава електрически автомобил, тъй като разходите по поддръжка са почти несъществуващи. „Съвсем скоро и цената на първоначално придобиване няма да се различава толкова от тази на конвенционалните автомобили. В Китай вече над 50% от продажбите са точно на електромобили“, обясни той и отбеляза, че компаниите като Volkswagen и General Motors не могат да си позволят да не присъстват там.
Любомир Станиславов съобщи, че настъпването на китайските компании в Европа се случва много по-бързо от очакваното. „Те ще бъдат неизменна част от пазара. По всяка вероятност ще установят производства на територията на Европа, което ще отнеме част от пазарния дял на традиционните производители. BYD вече планира завод в Турция и дистрибуционен център в Италия. Тази тенденция не е само при автомобилите, а и при камионите“, отчете той.
По думите му Китай прилага и друга стратегия със създаването на огромен брой стартъпи в сферата на автомобилостроенето. „Над 200 бранда оперират в момента в Китай. Вероятно 80-90% няма да оцелеят във времето, но дори само 10% да успеят и да се наложат на пазара, това ще даде на Китай сериозно предимство. Цената на електромобилите спада, което е сериозно предизвикателство за американските и европейски производители. Това можеше да бъде предвидено още преди години и да се вземат превантивни мерки“, смята Станиславов.
Експертът предупреди, че фирмите в България са притеснени, защото проектите им са обвързани с индустрията в Германия. И добави, че някои наши компании обаче все пак успяват бързо да се преориентират и получават конкурентно преимущество.
„До края на годината ще видим дали кризата в Германия ще се задълбочи и какви ще бъдат резултатите на германските компании. Това ще зададе тон за следващата година“, прогнозира Любомир Станиславов и се надява европейските производители да започнат целенасочено да се конкурират с Китай по отношение на цена и достъпност на автомобилите.
Ще изпревари ли до края на годината BYD Volkswagen като втори по големина производител на автомобили в света? Защо Китай остава лидер в производството на литиево-йонни батерии?
Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването „Светът е бизнес“ може да гледате тук.
преди 2 месеца Няма проблеми децата им ще ги правят Африканците и Арабите ---колите - Китай , Индия те какво ще правят ? Много просто "Гей паради " като " Парад гордост ", Трансгени паради смяна на пола , премахване на всички ограничения за половете и други подобни ценност които са толкова важни за тях важни. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца Глупости пишете. Явно не е така, щом ФЕС въвежда мита за китайските аФФтоНобили, щото нема място за тях по претоварените с европейски талиги пътища. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца Напълнo нoви yсeщания в ceкca: поcтояннa еpекция в пpодължение на някoлкo чaса, издpъжливoст като бик, зacилва ycещанията, yдължaва оpгaзма, пoдобpява кaчeствoто на вкyса и цвeта на cпepмата. Toва е наиcтина гoтино нeщо, жeна ми наиcтина го хаpеса. Кyпиx тyк:----- https://use.my/estoy отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца До: evlogi Хех, какви са тези коли дето имат жизнен цикъл 25г? Я сподели колко са от общият брой "търкалящи се коли" по света? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца Хаха. Ами нормално е пазарът в Поднебесната империя да е водещ - 30млн МПСта на година са си 30млн (в УСА е 15млн, в ЕС е 10млн, при Самураите е 4млн, при Повелителите на слоновете е 4млн). Германците проспаха електрификацията и софтуерът. Ще наваксат. За сметка на това, французи, испанци и чехи не спят. Не вярвам да пипнат забраната за производство на леки коли с ДВГ от 2035г. Във всички водещите държави по света тази забрана е в сила, в това число и в Поднебесната. Дори няма да се коментира! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца В момента по пътищата на света се търкалят около 1.8 млрд леки автомобила.От тях около 2.5% са електрически.И като се има предвид,че голяма част от колите, които се произвеждат в момента , все още ще са в движение през 2050 год., вероятността към тази дата чисто електрическите коли да надхвърлят 50% от общия брой е минимална.Освен ако не се прибегне до административни мерки, разбира се... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца *От най-развития пазар за автомобили Европа се превръща във второстепенен играч* - Ами това е резултат от супер-компетентното управление на комисии и комисари, оторизирани с власт от ***, калинки, ташки и бомбашки. Това е обективен резултат - ПОГРОМ! Коментарите са субективни. А както върви, същите *** ще докарат Европа до огромен афтърмаркет за азиатски и американски употребявани ДВГ-та, защото ЕС има всички шансове с такова управление да цъфне с ликвидирани енергетика и аутомотив. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца ..."В Китай вече над 50% от продажбите са точно на електромобили...., Нищо подобно.Това е общата бройка на така наречените New energy vehicles (NEV).Повечето от тях са обаче са с хибридно задвижване. Разбира се, напълно възможно е въпросният преход да се случи, но за това сегашните чисто батерийни електромобили значително трябва да се подобрят и ще отнеме далеч повече време отколкото си мислеха някои. отговор Сигнализирай за неуместен коментар