Френско-италианската автомобилна група Stellantis NV ще спре производството на електрическия модел Fiat 500 в Торино, Италия, през следващия месец поради липса на поръчки в Европа, съобщава Bloomberg.
Европейският пазар на електромобили е „в дълбоко затруднение“, заяви италианското подразделение на автомобилния производител.
Европейската автомобилна индустрия е изправена пред рязък спад и Stellantis очаква съкращения на работни места в Италия, тъй като продажбите се свиват. Съперникът Volkswagen AG вече обяви, че обмисля закриването на фабрики в Германия за първи път в историята си, докато френската Renault SA предупреди, че производителите на автомобили могат да бъдат глобени, ако не изпълнят амбициозните цели на Европейския съюз (ЕС) в областта на климата.
Италиански правителствени служители, позовавайки се на предизвикателните пазарни условия, призоваха за преразглеждане на плана на ЕС за забрана на продажбите на нови коли с двигатели с вътрешно горене от 2035 г.
Правителството на премиера Джорджа Мелони от месеци води напрегнати преговори със Stellantis – компаняита майка на Fiat, като обвинява автомобилния производител, че пренебрегва историческите си производствени бази в Италия. То е ангажирано в преговори с групата, единственият голям автомобилен производител в страната, за увеличаване на местното производство до 1 милион автомобила годишно.
Рим също така заяви, че иска да разшири италианската индустрия чрез привличане на китайски автомобилен производител.
В контраст с това, Stellantis обяви в сряда, че ще инвестира над 400 млн. долара в три съоръжения в американския щат Мичиган с фокус върху разработването на платформа, която ще се използва за изграждане на електромобили и хибриди. Едно от съоръженията, монтажният завод в Стърлинг Хайтс, ще стане първият в САЩ, който ще произвежда само електромобили, изтъква компанията майка на Chrysler.
Междувременно акционерите в САЩ заведоха дело срещу автомобилната група, изтъквайки, че тя ги е измамила, като е прикрила растящите запаси от автомобили и други слабости, преди да публикува своя последен, разочароващ финансов отчет.
В жалбата, подадена във федералния съд на Манхатън, се казва, че Stellantis неправомерно е завишила цената на акциите си през по-голямата част от 2024 г., като е издавала „изключително положителни“ оценки за запасите, цените, новите продукти и оперативния марж.
Акционерите посочват, че истината е излязла наяве на 25 юли, когато Stellantis обявява, че коригираната оперативна печалба за първото полугодие е спаднала с 40% до 8,46 млрд. евро, под очакваните от анализаторите 8,85 млрд. евро.
преди 2 месеца Напълнo нoви yсeщания в ceкca: поcтояннa еpекция в пpодължение на някoлкo чaса, издpъжливoст като бик, зacилва ycещанията, yдължaва оpгaзма, пoдобpява кaчeствoто на вкyса и цвeта на cпepмата. Toва е наиcтина гoтино нeщо, жeна ми наиcтина го хаpеса. Кyпиx тyк:----- https://use.my/estoy отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца До: cyclop Хех. е500 има пробег 320км с едно зареждане градско. Малък. Ама хората с кинти си искат по-широко и по-голям пробег. Виж поръчките за 600е са друго нещо, по-голям, вече е с 5 врати, и пробег от 600км градско. Освен това има и хибрид. Отделно в Европа вече не се купуват малолитражки по принцип, дори и за служебни, само SUV и комбита. На чайниците спреха талигите, та са ще си гризете ноктите отрицателите. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца Какво по-показателно от това... Беше най-популярната количка, когато се появи на пазара... Сега я превърнаха във фалшива кола на батерии, и никой не я иска... Дано измамата с електромобилите приключи, преди да унищожи напълно автомобилната индустрия отговор Сигнализирай за неуместен коментар