IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Италия иска отмяна на забраната в ЕС за двигателите с вътрешно горене след 2035 г.

Планът трябва да се промени, за да отговаря на различните пазарни реалности след забавянето на европейската автомобилна промишленост, счита енергийният министър на страната

14:08 | 08.09.24 г. 2
Снимка: Bloomberg LP
Снимка: Bloomberg LP

Италиански официални представители заявиха, че планът на ЕС да забрани продажбите нна нови двигатели с вътрешно горене от 2035 г. трябва да бъде преразгледана, предава Bloomberg.

„Забраната трябва да бъде променена“, заяви енергийният министър Джилберто Пичето Фратин в кулоарите на форума „Амброзети“ в Чернобио, на брега на езерото Комо в Италия.

Пичето Фратин нарече решението на ЕС „абсурдно“ и продиктувано от „идеологическа визия“ наред с контролиран от държавите подход към правенето на политика в блока. Планът трябва да се промени, за да отговаря на различни пазарни реалности на фона на забавянето на европейската автомобилна индустрия, допълни той.

Министърът на промишлеността Адолфо Урсо също подкрепи промяната, като призова новата Европейска комисия да обмисли преразглеждане на плана до началото на 2025 г. спрямо 2026 г. „В несигурна обстановка, която засяга германската автомобилна индустрия, е нужна яснота, за да не се допусне рухване на европейската индустрия“, каза Урсо в Чернобио.

„Европа се нуждае от прагматично виждане, идеологическата визия се провали. Трябва да признаем това“, допълни той.

Становището на Италия съвсем не е ново. Партията от правителствената коалиция „Лига“ начело с вицепремиера Матео Салвини, е готова да предложи законодателство, което да ангажира правителството на премиера Джорджа Мелони да отмени забраната, стана ясно от съобщение в петък.

Представители на Италия заявиха, че не са против разработването и производството на електромобили, но допълниха, че това трябва да е част от по-широка комбинация от системи за автомобилно задвижване.

Продажбите на Stellantis в Италия намаляват, а компанията планира да съкрати работни места. Volkswagen обмисля затваряне на заводи в Германия за първи път в 87-годишната си история.

Лука де Мео, главен изпълнителен директор на френската автомобилна компания Renault, съобщи в интервю в неделя, че европейските автомобилни концерни може да платят глоби на обща стойност 15 млрд. евро, ако не успеят да изпълнят амбициозните климатични цели на ЕС след забавянето на продажбите на електромобили.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:16 | 08.09.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

2
rate up comment 31 rate down comment 1
evlogi
преди 2 месеца
Електрическите автомобили си имат мястото и предимствата, но разни безмозъчни бюрократи да решават какви коли могат да се продават и кое е най-добре за всички видове потребители определено е абсурдно.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 23 rate down comment 5
0pk
преди 2 месеца
Недолго музыка играла, Недолго фраер танцевал. :D Цялата работа е зарад такива като зелкича, дето агитираха безперебойно, но сами не се решаваха да харчат пари в тази посока. Засранци. :D
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още