IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

К. Желев: Европейските автомобилни производители вече губят пазарни дялове

Въвеждането на новите бариерни мита не променя дългосрочните цели на китайските производители, коментира автомобилният експерт

12:10 | 07.09.24 г. 5
Снимка: Bloomberg LP
Снимка: Bloomberg LP

Европейските автомобилни производители вече губят пазарни дялове. Следващият риск е Китай да овладее една голяма част от производствените мощности. Това каза Калоян Желев - автомобилен експерт, в предаването „В развитие“ Bloomberg TV Bulgaria.

Китайската компания BYD строи завод в Унгария, където смята догодина да започне производство с обем между 150 хил. и 300 хил. автомобила, заяви той. След тях са Chery, които ще произвеждат автомобили в бившия завод на Nissan около Барселона.

Те преговарят за втори завод с италианското правителство. В сходна ситуация са и Dongfeng, които преговарят с Италия за завод със 100 хил. автомобила. MG Motor също смятат да увеличат своето пазарно присъствие в Европа, принасяйки се от Англия на континента, коментира гостът. Според него от Xpeng, китайският партньор на Volkswagen, са в процес на търсене на локация за производство в Европа. За момента Испания, Италия и Унгария са основните дестинации.

Въвеждането на новите бариерни мита не променя дългосрочните цели на китайските производители, коментира Желев.

Гостът също така подчерта, че на този етап Китай е най-подготвен да се възползва от планираната електрификация до 2035 г.

„Европа обяви електрификация на автомобилната индустрия без производителите да са готови с технологията и с нейната верига на доставки. Това беше прибързано и чисто политическо решение“, коментира Желев.

Не е сигурно дали законодателните мерки ще са достатъчни да отложат индустриалната логика и настъплението на китайските компании, посочи той, като допълни, че пред европейската автомобилна индустрия съществуват рискове, тъй като няма готовност за конкуриране в електрификацията – нито в Европа, нито в другите световни пазари.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:10 | 07.09.24 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

4
rate up comment 0 rate down comment 26
khao
преди 2 месеца
До: гъбко по скоро сме в средата на поредната хибридка... последната седмица и тролажа е активизиран и генератора на измислици.... виж че трети ден ни обясняват как в германия затварят заводи, препечатвайки една и съща жълтения... :):)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 16 rate down comment 2
cyclop
преди 2 месеца
Как е възможно да сте такива балъци бе... То и платени троллюлюги да сте, поне мъничко трябва да си съобразявате пропагандните кендзания с реалността? "Ако електрическите превозни средства останат на днешните нива, европейската индустрия може да трябва да плати 15 млрд. евро глоби или да се откаже от производството на над 2,5 млн. превозни средства" тва сега Путин ли го направи пак или е китайска манипулация
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 2 rate down comment 26
гъбко
преди 2 месеца
До: khao и една лента с онзи светлочервен оттенък от знамето на ККП ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 3 rate down comment 26
khao
преди 2 месеца
хаха, редно е да смените цвета на сайта от зелен на жълт....
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още