BMW иска да представи на пазара първото си превозно средство, задвижвано от водород, през 2028 г., използвайки технология за горивни клетки, разработена с Toyota Motor, заяви германският производител в четвъртък.
Компанията заяви, че превозното средство ще бъде съществуващ модел с опция за задвижване с водородни горивни клетки, без да дава повече подробности, съобщава Ройтерс. Освен това компанията не даде допълнителни детайли за цената или производствения обем.
Главният изпълнителен директор на BMW Оливер Блуме каза в изявление, че превозното средство ще „подчертае как технологичният напредък оформя мобилността на бъдещето“.
Партньорството с Toyota ще позволи на групите да намалят разходите и да развият подразделение за пътнически автомобили с технология, която ще има приложение и при търговските превозни средства, заявиха компаниите.
BMW засега е най-силният привърженик на водородната технология сред германските автопроизводители и тества пътническо превозно средство с водород – iX5 Hydrogen, с пробег от 500 км и способност да се зарежда за три до четири минути.
Групата разработва прототипи на превозни средства с горивни клетки успоредно с такива с батерии, за да защити залозите си в зависимост от това коя „зелена“ технология ще стане доминираща.
Превозното средство с горивни клетки използва електрически двигател като електрически автомобил, но черпи енергия от горивни елементи, където водородът се отделя от катализатор за производство на електричество.
Задвижваните с водород превозни средства могат да се зареждат бързо с гориво и да имат голям пробег, но малко производители на автомобили са инвестирали в технологията поради високите разходи и ограничената мрежа от бензиностанции.
BMW заяви, че предполага, че инфраструктурата за зареждане с водород ще се е развила значително до 2028 г., за да се напасне на плановете му.