Регистрациите на електрически автомобили в Норвегия достигнаха нов рекорд миналия месец, водени от силното търсене на Model Y на Tesla Inc., съобщава Bloomberg.
Около 94% от общо 11 114 продадени нови автомобила са електрически, съобщи Норвежката пътна федерация (OFV). Този бум се дължи на щедрите данъчни стимули, както и на редица предимства като възможността водачите на електромобили да използват автобусните ленти и да паркират на места, забранени за коли с двигател с вътрешно горене.
„Ако тази тенденция се задържи, скоро ще постигнем целта да имаме автопарк изцяло без емисии през 2025 г.“, изтъква директорът на OFV Ойвинд Солберг Торсен.
Налице е леко увеличение на годишна база в общия брой продадени коли, което предполага „леко подобрение в икономиката“ за хората, добавя той.
През август са продадени над 2000 броя Tesla Model Y, както и 932 броя Volvo EX30. Продажбите на Skoda Enyaq надхвърлят 700 броя.
Сега дизеловите и бензинови автомобили представляват около 2% от общите продажби в страната.
От началото на годината делът на електромобилите достига 87% от всички продажби.
Скандинавската страна с население от 5,5 милиона души има за цел да стане първата, която ще прекрати продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили - до 2025 г. Девет от десет нови коли, продадени в началото на тази година там, са задвижвани с батерии.
Ако повече държави последват примера на Норвегия, търсенето на петрол в световен мащаб може да достигне пика си по-рано от предвиденото. Международната агенция по енергетика (МАЕ) предвижда този пик преди 2030 г., като автомобилите и микробусите представляват повече от 25% от търсенето на петрол.
Електромобилите представляват 24,3% от 2,9-те милиона автомобила в Норвегия към средата на март, докато делът на бензиновите превозни средства достига 26,9%, става ясно от данни на Норвежката администрация за обществените пътища.
Това се равнява на преднина от близо 76 000 за бензиновите автомобили - доста под обема от 104 590 нови електромобили, продадени в Норвегия само през миналата година.
„Ако тази (тенденция) продължи през следващите 12 месеца, и като се има предвид, че продажбите на чисто бензинови автомобили сега са незначителни, по това време следващата година ще има повече електромобили по пътищата, отколкото автомобили на бензин, като има вероятност това да стане още преди края на тази година", коментира Роби Андрю, анализатор в мозъчния център CICERO.
На електрическите модели вероятно ще им трябват от три до четири години, преди да успеят да задминат и дизеловите модели по пътищата в Норвегия. За момента преднината на дизела пред електрическото задвижване като обем е около 370 хил. превозни средства.
преди 2 месеца До: гъбко: Били сме тук-там, и имотец се намира, и време за губене - също. И изобщо не е толкова сигурно, че сме тук. Или поне е толкова сигурно, колкото и че караш Leaf, чистак-бърсак от магазина, вече втора година. С оправена ланда-сонда. Но това вече ти е много сложно, таше. ;) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца До: Tikva007 Тъй е тоше. Вие всичките обичащи и тачещи ру33ия сте били из държавите в цяла Европа, живяли сте дълго из тях, не Вие е харесало и затова сте си тука. Но най-добре било в ру33ия. Там реки от мед и тече вино от чешмите, ама сте тук, щото некой требва да наглежда десетките ви имоти. И сте първи под материали, кога не дай си боже дръпне цената на нощната тарифа с 1ст., или тунджата не е с най-ниска цена в Европа. Фърляй по едно око на ЕСО, ФЕЦовете са колкото два хилядника и половина! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 месеца Тук е редно интелекта-икономист-пътеводна-звезда или mavi=тuквеник007=тошко_стоте_акаунта=mule2=zelka007 да се отчете с некой мега-галактически-пророчески проблясък за електриките. Само да му задам насока, норвежкият суверенен фонд е $1,3трлн вече, а бюджета на ру33ия е $415млрд. Тъй, да има трамплин за начален отскок. отговор Сигнализирай за неуместен коментар