Продажбите на произведените в Китай електромобили на американския автомобилен производител Tesla се увеличават с 3% през август на годишна база, показват данни на Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA), цитирани от Ройтерс.
Доставките на Model 3 и Model Y са нараснали със 17% спрямо юли.
Китайският конкурент на Tesla, BYD, който разчита на своите серии Dynasty и Ocean, отчете 35,3% скок в продажбите на годишна база през август, записвайки нов месечен връх от 370 854 превозни средства.
Другите местни производители, включително Leapmotor и Le Auto, също записаха силни продажби.
Нарастващите обеми на Tesla в Китай, включващи вътрешните продажби и износа, подчертават въздействието на разширените стимули на Пекин за местните купувачи.
Възходяща тенденция в продажбите на Tesla в Китай е факт през третото тримесечие, въпреки че нейните местни търговски служители претърпяха съкращения като част от глобалното свиване на персонала на американския концерн.
През юли Tesla отбеляза 78% увеличение на доставките на годишна база в някои китайски градове от т.нар. трето ниво, докато продажбите в градовете от второ ниво като Ханджоу и Нанкин се повишиха с 47%, показват данни на China Merchants Bank International.
„Прогнозираме обемът на продажбите на дребно на Tesla да достигне 65 000 броя през август, подпомогнати от силния растеж в по-малките градове. Ако тази инерция продължи през септември, Tesla може да отчете най-високия тримесечен обем на продажбите в Китай през третото тримесечие на годината“, изтъква Ши Джъ, анализатор в CMBI.
От април Tesla предлага план за финансиране със заем с нулева лихва до пет години, за да привлече купувачите, които са склонни да бъдат по-предпазливи с разходите при покупката на скъпи артикули в мудната китайска икономика.
Компанията спечели одобрението на редица местни власти, които сметнаха, че колите Tesla отговарят на условията за покупки на коли през последните седмици.
Асоциацията на автомобилната индустрия в страната заяви през април, че събирането на данни от превозни средства на Tesla в Китай е в съответствие с регулациите.
По-рани в понеделник Wall Street Journal съобщи, че продажбите на електромобили на китайските концерни растат през август на фона на правителствените стимули. Анализаторите приписват резултата на по-голямото търсене на модели с подобрена хибридна технология, каквито компанията предлага.
Доставките на Li Auto растат през август с 38% до 48 122 броя, което според анализаторите на Citi се дължи на стабилните продажби на модела L6.
Междувременно Zhejiang Leapmotor Technology постави нов месечен рекорд с 30 305 доставки, влизайки в клуба на компаниите с месечни продажби от 30 хил. броя, а подкрепяната от Huawei Seres е продала 36 181 електрически коли през август, което представлява над петкратно увеличение на годишна основа.
XPeng е доставила 14 036 превозни средства, а Nio - 20 176 броя – четвъртият пореден месец, в който месечните доставки на стартъпа надхвърлят 20 хил. коли. От своя страна, Zeekr Intelligent Technology е доставила 18 015 превозни средства, което е ръст от 46% на годишна база.