Брандът на Volkswagen за пътнически автомобили среща трудности да изпълни целта си за икономии в размер на 10 млрд. евро заради проблеми като ниски продажби и липсващи части, съобщава Ройтерс, цитирайки германския бизнес ежедневник Handelsblatt.
Говорител на Volkswagen е отказал коментар.
Брандът ще остане с 2-3 млрд. евро под целта си за икономии за тази година, твърдят двама източници за Handelsblatt, поискали анонимност.
Водещият европейски производител по продажби миналия декември обяви детайли за планирани икономии, за които се надява, че ще повишат възвръщаемостта на бранда от продажбите до 6,5% до 2026 г. спрямо 2,3% за тази година досега.
Мерките, които изброи, за да постигне целта, включваха намаляване на административните разходи в едноименната марка с една пета, икономисване на 1 млрд. евро до 2028 г. чрез свиване на циклите за производствено развитие до 3 години от 50 месеца, намаляване на производствените времена и премахването на нов обект за проучвания и развитие за 800 млн. евро във Волфсбург.
Компанията заяви по онова време, че икономии от до 4 млрд. евро трябва да влязат в сила до края на 2024 г.
Главният финансов директор Арно Антлиц заяви на конференция по повод финансовия отчет на компанията през август, че на някои мерки ще им трябва време, за да си проличи ефектът.
Главният изпълнителен директор Оливер Блуме каза на конференцията, че „разходи, разходи, разходи“ са на фокус за следващите години, след като отчете по-ниски маржове за първото полугодие.