Китайските производители на автомобили, включително Xpeng Inc., Geely Automobile Holdings Ltd. и Xiaomi Corp., се очаква да отчетат по-големи от очакваното продажби, въпреки че предизвикателствата пред тях остават, тъй като конкуренцията се засилва, а митата на Европейския съюз (ЕС) вече действат, пише Bloomberg.
Блокът увеличи митата върху електромобилите, произведени в Китай, с до 48%, позовавайки се на субсидиите на Пекин, които вредят на европейските производителите, изпитващи затруднения да се справят с новите конкуренти в лицето на китайските марки.
Базираните в Китай производители, в това число и Geely, реагираха на търговските бариери, като започнаха да установяват производствени мощности в Европа или да създават партньорства с местни концерни, за да заобиколят митата. Междувременно регистрациите на нови електромобили в ЕС спаднаха през юли на фона на новите търговски политики на блока.
Стойността на продажбите на електрически модели на Xiaomi се очаква да достигне 27 млрд. юана (3,8 млрд. долара) през 2024 г., с продажби от 100 000 до 120 000 броя превозни средства, прогнозира Bloomberg Intelligence.
„Разрастващият се пазар на електромобили в Китай може да се превърне в ключов двигател на растежа на Xiaomi през следващите няколко години“, изтъкват анализаторите на BI.
Очаква се Xpeng, електромобилен стартъп, чиито акции се търгуват както в САЩ, така и в Хонконг, да отчете тримесечна загуба във вторник (20 август), където основният двигател при приходите е инвестицията на Volkswagen AG.
Междувременно BI прогнозира, че Geely ще запише ръст на печалбата за второто тримесечие в сряда (21 август), тъй като доставките и износът се засилват. Ценовата конкуренция в Китай ще остане предизвикателна през второто полугодие.
Според данни на Dataforce митата на ЕС успяват да забавят притока на произведени в Китай електрически превозни средства през юли. Броят на новите електромобили, които китайските производители като BYD Co. и MG на SAIC Motor Corp. са регистрирали в ЕС миналия месец, е намалял с 45% спрямо юни, сочи проучването, което обобщава резултатите в 16-те страни членки, които са отчели данни за месеца.
Като цяло, китайските марки отчитат 36% спад при продажбите на електромобили за 16-те страни в блока, изчислява Dataforce. BMW, Stellantis и Tesla също внасят произведени в Китай електромобили, които подлежат на добавените мита на ЕС.
Временните мита имат за цел да защитят важната автомобилна индустрия на ЕС от китайските конкуренти, които се радват на структурни предимства в ключови области като технологията за батерии, подкрепени от държавни субсидии. Политическото напрежение остава, като Пекин заплашва да отмъсти на фона на преговорите за разрешаване на въпроса.
Данните на Dataforce за юли включват най-големите пазари в ЕС, като Германия, Франция и Италия. Резултатите за всичките 27 държави ще бъдат налични по-късно този месец.
преди 3 месеца Разрастващият се пазар на електромобили в Китай може да се превърне в ключов двигател на растежа на Xiaomi през следващите няколко години === Хехе, китайският автомобилен пазар и сега е най-големият в света. Паричната маса в Китай е по-голяма от тази на Щатите, Япония и ФРГ взети заедно. А гепейците си подпомагат техните скъпотии с разни облекчения, но на другите не дават. А китайските производители просто са много по-ефективни, ама била им помагала държавата. Акъл море, в него патки плуватат. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 3 месеца За Евро...Гейовете остава Арабите да им правят децата , колите Китайците и Индийците -- Те какво ще правят " Паради като "Трансгени," Гей паради ," Еднополовите " това са ценностите им. отговор Сигнализирай за неуместен коментар