Китайският производител на електрически автомобили BYD Co. планира да построи монтажна фабрика в Карачи, Пакистан, съвместно с местен партньор, за да се разшири на този пазар, съобщава Bloomberg, цитирайки запознат с темата източник.
Компанията ще покаже три модела, които планира да продава в Пакистан, включително SUV и седан, при представянето на марката си в събота (17 август), добавя източникът, пожелал анонимност. BYD има за цел да пусне в продажба допълнителни модели, както електрически, така и плъгин хибридни превозни средства.
Говорител на BYD потвърди, че концернът планира да навлезе на пазара с модели с такъв вид задвижвания, но отказа да даде подробности относно плановете за инвестиции и фабриката.
Пакистан е петата по големина страна в света по население, в която китайските автомобилни компании, включително Great Wall Motor Co., SAIC Motor Corp. и Chongqing Changan Automobile Co., навлизат на пазара през последните години и се конкурират с японските марки, включително Toyota Motor Corp и Honda Motor. Делът на електромобилите от общите продажби в Пакистан остава незначителен.
BYD си партнира с една от най-големите бизнес групи в Пакистан, Mega Conglomerate Pvt. , в сделка за партньорство, която надхвърля обичайния модел на дилърство, който компанията развива на повечето пазари, добавя източникът. Китайската фирма ще работи в съвместно предприятие с Mega Motors, дъщерно дружество на Hub Power Co., най-големият независим производител на електроенергия в Пакистан.
Фабриката ще бъде създадена край Карачи, където се помещават монтажни заводи на други автомобилни компании, включително на Toyota, Suzuki Motor Corp. и местните звена на Kia Corp. Заводът ще бъде завършен през първата половина на 2026 г.
BYD ще създаде шоуруми в Карачи, Лахор и Исламабад, за да започне продажбите през четвъртото тримесечие на тази година, изтъква източникът.
Най-продаваната автомобилна марка в Китай, която доставки три милиона леки коли през 2023 г., действа агресивно отвъд граница, особено в Югоизточна Азия, Европа и Латинска Америка, за да се възползва от статута си на водещ производител на електромобили и хибриди.
Базираната в Шънджън фирма, която присъства в повече от 80 държави, е подписала споразумения с Унгария, Турция и Бразилия за стартиране на производство на електромобили. Първата му фабрика извън Китай беше открита в Тайланд миналия месец.


Къде и как да изхвърлим разделно отпадъците си във Варна?
Между 50 и 500 лева: Колко харчим за коледна украса?
Общинските съветници, съдени с Коцев, искат преразглеждане на мерките им за неотклонение
До края на тази година трябва да бъде възложено техническо обследване на Аспаруховия мост
ДПС-НН се срещна с Радев: Този парламент е приключил своя политически живот
БАН през 2025 г.: Овладей енергията на звездите и предскажи гнева на земята
Младите се лъжат, че контролират информацията. Залагат и губят всичко
Blackrock смята, че 2026г ще е година на диференциация
Миран от Фед каза, че инфлацията е близо до целта
ЕС затяга санкциите срещу Беларус след хода на САЩ да привлече Минск
Полицаи получиха "умни" очила за борба с нарушители
ID. Polo - избор от 4 двигателя и цена под 25 000 евро
Audi възражда легенда от 90-те години
Топ 10 на най-бавните коли от 0 до 100 км/ч
Maserati се отказа от 4-цилиндровия си мотор
"Алфа Рисърч": ГЕРБ остават първа политическа с 21%, ИТН няма да влязат в НС
Наднорменото тегло е болест: Има възможности за лечение
В Одрин се оплакват от фалшиви 50 лв., използвани от български туристи
Терзиев: СОС да възложи на Световната банка анализ на "Топлофикация - София"
38-годишен затворник почина в линейката, разследват причините