IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Доналд Тръмп се обяви против това всички да карат електромобили в САЩ

Кандидатът за президент на републиканците нарече „приятел“ милиардера Илон Мъск, който ръководи най-големия производител на електрически коли в САЩ

23:00 | 01.08.24 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Републиканският кандидат за президент на САЩ Доналд Тръмп обяви, че е против всички да имат електрически автомобили въпреки доброто отношение, което демонстрира към милиардера Илон Мъск, главен изпълнителен директор на производителя на електромобили Tesla.

„Илон Мъск ме подкрепи, а той ми е приятел, ... но аз съм против всеки да има електрически автомобил“, изтъква Тръмп, докато говори на конференцията на Националната асоциация на чернокожите журналисти в Чикаго, съобщава Ройтерс.

Всъщност Тръмп никога не е демонстрирал голяма подкрепа за екологичните технологии. Докато беше президент, той изтегли САЩ от Парижкото споразумение за климата и досега през кампанията си за преизбиране Тръмп обещава да отмени федералната подкрепа и целите за електрическите превозни средства.

Въпреки всичко това, сега изглежда, че Тръмп променя отношението си към революцията на електромобилите. Или, по-вероятно, сега той не казва истината за възгледите си от политическа целесъобразност.

По време на един от последните си предизборни митинги Тръмп реши да прекъсне ударите си срещу електрическата мобилност, за да се обяви в подкрепа на някои от автомобилите, захранвани с батерии, които се произвеждат в Америка, пише New York Times.

Кандидатът за президент стигна толкова далеч, че дори предположи, че може доста да хареса електромобилите.

„Постоянно говоря за електрическите превозни средства, но не казвам, че съм против тях. Аз напълно ги подкрепям“, изтъква Тръмп по време на митинг в Мичиган в събота. Миг по-късно той добавя: „Карал съм ги и са невероятни, но не са за всеки“.

През лятото Тръмп измести атаките си от надеждността и стойността на електрическите превозни средства към федералните стимули за потребителите и към екологичните разпоредби, предназначени да подтикнат автомобилните производители да увеличат производството на коли, задвижвани само с батерии. Той каза, че всеки, който иска да си купи електрическо превозно средство, трябва да има това право, но правителството не трябва да оформя автомобилния пазар.

Промяната в нагласите на кандидата за президент става факт само седмици, след като главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск обеща да подкрепи с милиони долари кампанията на Тръмп.

Въпреки тези променящи се възприятия към електромобилите, кампанията на Тръмп все още се опира до голяма степен на желанието да се върне към начина, по който бяха нещата по време на неговото презизденставо. Преди това Тръмп призова за прекратяване на субсидиите, предлагани за електромобили от настоящата администрация, ход, който беше изненадващо приветстван от Мъск.

Според някои представители на индустрията омразата на Тръмп към електромобилите и екологичните разпоредби е пряко свързана с човека, който ги е приложил: Джо Байдън. Неговата война срещу електромобилите се разглежда колкото като война срещу наследството на администрацията на Байдън, толкова и като борба срещу технологиите.

Междувременни продажбите на електромобили в САЩ продължават да губят инерция. Производителите на автомобили инвестират милиарди долари в електрическата мобилност в страната, привлечени от щедрите федерални стимули, гарантирани от Закона за намаляване на инфлацията (IRA) и от по-строгите разпоредби относно емисиите.

Доставките на електромобили на американския пазар нараснаха с 2,7% на годишна база през първото тримесечие. За охлаждането допринесе слабото представяне на Tesla, която представлява около половината от електромобилния пазар в САЩ.

След години на силно нарастване търсенето на електромобили се охлади през последните месеци. Потребителите все още са подозрителни към наличността и проблемите със зареждането, а цените остават твърде високи за много купувачи.

Много автомобилни компании намалиха акцента върху хибридите през последните години, докато се подготвяха за пълна електрификация чрез пускането на нови електрически модели, с които да задоволят ентусиазма на потребителите и Wall Street. Сега повече купувачи избират хибридите като горивно-ефективен вариант.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:27 | 01.08.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още