Германският производител на тежкотоварни превозни средства Daimler Truck Holding AG понижи перспективите си за приходите за 2024 г., следвайки други представители на индустрията, които коригирана в посока надолу прогнозите си поради намаляване на продажбите, особено в Европа и Азия, съобщава Bloomberg.
Сега компанията прогнозира приходи от 55 млрд. евро за тази година, което е спад от прогнозираните по-рано 57 млрд. евро.
Печалбата на Daimler Truck преди лихви и данъци се очаква да бъде „значително под“ резултата от миналата година, при коригирана оперативна печалба малко по-ниска от предходната оценка.
Коригираната оперативна печалба за второто тримесечие достига 1,17 млрд. евро.
Прогнозата на концерна показва, че сега той ще „трябва да работи още по-усилено, за да намали разликата“ с конкурентите, изтъква главният изпълнителен директор Мартин Даум по време на представяне на финансовия отчет на Daimler Truck.
Все пак, според Даум, резултатите бележат „още едно солидно второ тримесечие“.
Производителите на камиони коригират прогнозите си поради по-ниските нива на търсене, след като намалиха рекордните натрупани поръчки след пандемията от коронавирус.
Paccar Inc. наскоро понижи перспективите си за продажбите на тежкотоварни камиони в САЩ и Канада, докато Volvo AB коригира низходящо прогнозата си за китайския пазар, където продължителната криза с недвижимите имоти оказва влияние върху строителната дейност.
Daimler Truck отбеляза по-рано, че може да намали прогнозата си поради слабото търсене в Китай, като компанията пое такса за обезценка от 120 млн. евро върху стойността на съвместното си предприятие в страната. През май компанията отбеляза нарастващите насрещни ветрове в Европа.
Даум заяви през март , че Daimler Truck очаква силен тласък в продажбите от прехода към превозни средства с нулеви емисии от 2025 или 2026 г. нататък, добавяйки, че бавният напредък в разширяването на мрежата от електрически зарядни устройства в Европа и САЩ заплашва промяната.
През април Кристиан Левин, който ръководи Scania и Traton, част от групата на Volkswagen, предупреди, че китайските електрически камиони се превръщат в заплаха за европейската индустрия. Един от най-големите производители на камиони в Европа предупреди, че около 25-те китайски производители на камиони и автобуси, които търсят разширяване в региона, трябва да се приемат също толкова сериозно, колкото и Tesla заради техния опит в области като батериите и софтуера.
Scania, Volvo и Daimler Truck предлагат електрически камиони, но техният успех в продажбата им остава ограничен, въпреки че Европа настоява за ограничаване на емисиите в транспорта. BYD изгради ноу-хау и мащаб на гърба на своя бързо разрастващ се бизнес с леки коли и прехвърля някои от тези възможности към захранвани с батерии камиони. Производителят на 8TT продава електрически автобуси на пазари като Германия и планира да построи фабрика за електромобили в Унгария. В списъка с китайски компании, разширяващи се в Европа, влизат още Yutong, Sany и JAC Motors.