Печалбата на германската автомобилна компания BMW AG се свива през второто тримесечие поради охлаждащите се продажби на ключовия пазар в Китай, където тя се присъединява към нарастващ списък от автопроизводители, сблъскващи се със забавяне на търсенето, пише Bloomberg.
Маржът на оперативната печалба на базирания в Мюнхен концерн се понижава до 8,4% спрямо 9,4 на сто за същия период на миналата година. Резултатът изостава и от пазарните прогнози.
BMW все пак потвърди насоките си за цялата година.
Производителите на автомобили се борят със слабия икономически растеж, устойчиво ускорената инфлация и намаляващите продажби на електрически автомобили в Европа. Продължителното възстановяване в Китай притиска допълнително компаниите, като Mercedes-Benz Group AG понижи прогнозата си за годишния марж миналата седмица, като отчетите на Stellantis NV, Nissan Motor Co. и Ford Motor Co. също не оправдаха очакванията на анализаторите.
„По-конкретно, в Китай приходите бяха повлияни от засилената конкуренция и по-слабите потребителски настроения“, изтъква BMW.
Доставките на превозни средства на компанията на най-големия автомобилен пазар в света се понижават с 4,7% през второто тримесечие, като кризата с недвижимите имоти натежава върху разходите. Икономическото забавяне в Китай засяга търсенето на широка гама премиум артикули, включително автомобили, часовници и дизайнерско облекло.
BMW повишава цените на моделите в гамата си и коригира в посока надолу целите за продажбите за дилърите в страната, за да избегне тежката ценова война, а в четвъртък групата заяви, че очаква икономическата ситуация там да се стабилизира, като се започне от текущото тримесечие.
Концернът обяви, че по-високите разходи за производство и труд, както и разходите за софтуерни проекти са натежали върху приходите.
Нетната печалба на BMW през второто тримесечие се свива с 9% до 2,7 млрд. евро. Приходите на групата, както и печалбата преди лихви и данъци също се понижават. Маржът на автомобилния бизнес на BMW е в долния край на диапазона от 8% до 10%, към който компанията се стреми за цялата година.
Производителят имаше успех в продажбата на електромобили. Неговите глобални доставки на захранвани с електричество модели като i4 и iX1 скочиха с 22% през второто тримесечие, засенчвайки резултатите на конкурентите Mercedes-Benz и Audi. Компанията се позова на атрактивното си продуктово портфолио за възхода на този пазар.
BMW залага на подновен импулс от своето поколение електромобили Neue Klasse, като продажбите са планирани да започнат в края на 2025 г. През първата половина на тази година разходите на компанията за научноизследователска и развойна дейност — включително за новата платформа — скочиха с над една пета до 4,2 млрд. евро.
С Neue Klasse BMW се стреми да намали наполовина разходите за батерии от настоящите нива и да увеличи пробега с около 30%. Превозните средства ще позволяват двупосочно зареждане, което позволява на купувачите да ги използват като резервна батерия в домашни условия.
Новите електромобили „ще издигнат BMW до напълно ново технологично ниво“, изтъква главният изпълнителен директор Оливер Ципсе.
Основният конкурент на групата, както в Германия, така и в световен мащаб – Mercedes - понижи перспективите си за възвръщаемостта на фона на слабото представяне в Китай и засилващата се конкуренция в лицето на местните производители на автомобили. Германският концерн се превръща в поредната европейска компания от сектора, която коригира в посока надолу очакванията си за цялата година след слабо тримесечие.


Българинът е песимист по природа, не вярва нито в имотното си състояние, нито в благополучието си
Желязков коментира кървавата атака в Сидни
Предупреждение от MI6: Русия е експанзионистична и ревизионистка заплаха
Трифонов: Това, че Асен Василев е излязъл с тънкото си гласче да пее химна - не го прави лидер на протеста
Близо три десетилетия след смъртта си Франк Синатра отново оглавява музисалните класации
Чили избра най-десния президент след Пиночет, завивайки в орбитата на САЩ
Цената на петрола се покачва поради по-добро търсене от Китай
Най-слабите продажби на дребно в Китай след Covid усилват икономическите рискове
Франция иска отлагане на вота в ЕС по търговското споразумение с Южна Америка
Пета Ла Ниня за шест години ще наруши реколтите и веригите за доставки
Изтеглянето на милиони мотори показва големия проблем на съвременните ДВГ
Как Mercedes-Benz W124 постави еталон с „несъвършените“ си огледала
Полицията в Дубай се сдоби с най-откаченото Ferrari Purosangue
Нов радар за 230 000 евро всява ужас сред шофьорите
Смартфонът се оказва по-важен от двигателя
Графика от 19-ти век с предупреждение: 2026 г. ни чака финансова криза
Използването на социалните мрежи намалява концентрацията при децата
Шефът на MI6 предупреждава Путин: Няма да изоставим Украйна
Тръмп похвали мъжа, обезоръжил единия нападател в Сидни
Франция пусна най-дългия градски лифт в Европа