Stellantis NV се сблъсква със забавяне при пускането в продажба на ключов нов електрически модел за Европа поради софтуерни грешки, забавящи усилията за обновяване на остарялата гама на италиано-френската автомобилна група, пише Bloomberg.
Новият Citroen e-C3, който ще се предлага за 23 300 евро, е обещаващата нова водеща достъпна кола на компанията, чийто дебют изостава с месеци поради забавяне на окончателните проверки на софтуера за масово производство, разкриват източници, запознати с въпроса.
Доставките трябваше да започнат през второто тримесечие.
Потребителите, поръчали модела, ще започнат да получават превозните средства след „лятната ваканция“, посочва говорител на групата.
Към момента поръчките достигат 30 хил. броя.
Натискът върху главния изпълнителен директор Карлос Таварес нараства от месеци, тъй като по-старите модели и високите цени тласкат шофьорите към по-нови продукти на други места, което превърна Stellantis в един от най-зле представящите се автомобилни концерни на фондовите борси.
Stellantis представя произведения в Словакия ë-C3 като първи залп на борбата на групата за дял от разширяващия се пазар на електромобили в Европа, където китайските компании продължават да засилват своето присъствие.
Ръководството на Citroën също разчита на това ë-C3 да бъде доставен на клиентите доста преди новия електрически R5 на големия съперник Renault SA, чиято цена започва от 33 490 евро. Двата хечбека сега ще се борят за клиентите приблизително по едно и също време, повишавайки залозите около пускането на 20 модела на Stellantis тази година.
Новият SUV e-3008 на френската Peugeot, част от Stellantis, също се сблъска с проблеми с масовото производство поради недостиг на компонентите в задвижването. Графикът с доставките на модела, произвеждан във Франция и в други страни, изостава, след като монтажната дейност започна през март. Компанията първоначално прогнозира, че доставките ще започнат през февруари.
Stellantis казва, че увеличава производството, както е планирано, след недостига на някои части, които забавят фабричните операции. Поръчките на новия e-3008 достигнаха 50 хил. броя в края на юли, информира компанията.
Софтуерни спънки
Stellantis не е единствената компания, която се сблъсква с проблеми при софтуера. Затрудненията на Volkswagen забавиха дебюта на електрическия Porsche Macan с около две години, докато техническите проблеми помрачиха настроенията сред шофьорите на VW ID.3.
Междувременно Volvo Car AB трябваше да отложи производството на своя водещ електрически SUV, а General Motors Co. прекрати продажбите на задвижвания с батерии Chevrolet Blazer, след като възникна проблем с екраните на информационно-развлекателната система.
За Stellantis закъсненията в графика засилват предизвикателствата пред качеството, тъй като компанията се наблюдавана внимателно в Европа заради мащабните сервизни акции, свързани с дефектни въздушни възглавници. В САЩ компанията е разследвана за оплаквания от блокиране на двигателя.
Въпреки че Stellantis се стреми да се справи с изоставянето от графика, тя планира още нови сред инженерите, посочват източници. Преди края на годината тя може да съкрати повече от 1200 допълнителни платени инженерни позиции в САЩ, Европа и Китай.
Все още не е взето окончателно решение за обхвата на съкращенията на фона на правителствения контрол , особено в Италия, добавя един от източниците.
Компанията съкрати около 400 платени инженерни работни места в САЩ по-рано тази година. На 30 юли Stellantis заяви, че ще предложи доброволно оттегляне на американски служители в различни нейни звена срещу съответните компенсации, ако не постигне заложените цели.
Таварес, чийто договор като изпълнителен директор изтича през 2026 г., обяви миналата седмица, че ще прекара известно време в САЩ това лято, за да приложи „коригиращи действия “. Освен намаляването на броя на служителите, това включва съкращаване на производството, понижаване на цените и съживяване на два модела към марката Dodge — Charger и Challenger.