Китайският производител на електромобили BYD Co. планира да навлезе на канадския автомобилен пазар, въпреки че властите в страната обмислят налагането на мита върху превозните средства, внесени от Китай. Това съобщава Ройтерс, позовавайки се на регулаторен документ, подаден по-рано този месец.
Канада, следвайки стъпките на САЩ и Европейския съюз (ЕС), заяви през юни, че обмисля налагането на мита върху произведените в Китай електрически превозни средства, тъй като се стреми да се присъедини към своите търговски съюзници срещу това, което Западът смята за силно субсидирана китайска индустрия.
Отава обособи едномесечен период за обществени консултации на 2 юли, за да направи пълна оценка на мярката, отбелязвайки, че „несправедливата подкрепа на Китай за сектора на електромобилите, ако не бъде овладяна, може да доведе до експоненциален скок на вноса, който ще се отрази неблагоприятно на планираните инвестиции в електромобили и трансформацията на автомобилния сектор на Канада".
Засега остава неясно кога точно представители на BYD Canada са се срещнали с правителствени служители.
Въпреки че документът не уточнява график на плановете на BYD, той обсъжда потенциалното прилагане на мита върху електромобили, както и плановете на базираната в Шънджън компания да започне да продава електрически леки коли в Канада.
Междувременно през май BYD представи в Мексико модела Shark, среден по размер хибридно-електрически пикап, въпреки че регионалният директор ма концерна отхвърли новите повишения на митата в САЩ върху китайските електромобили, заявявайки, че компанията не е насочена към американския пазар.
Пускането в продажба на пикапа отразява скока на пазарния дял на китайските концерни в Мексико. Базираните в Китай автомобилни марки представляват около 87% от продажбите на електромобили в Южна Америка и 20% в Мексико, изчислява BloombergNEF.
BYD не ограничава своята експанзия само до Северна Америка. Компанията планира агресивно разширяване на търговската си мрежа във Виетнам, както и строеж на монтажен завод в Турция за 1 млрд. долара. Турската фабрика може да осигури на BYD по-лесен достъп до ЕС, с който Турция има митническо споразумение. Отделно Турция предлага широк пазар, на който електромобилите формират 7,5% от общите продажби на леки коли през 2023 г. Страната е с население от близо 90 млн. души.
Преди това BYD откри завод за електромобили в Тайланд – първия за компанията в Югоизточна Азия. Освен това производителят изгражда фабрика в Бразилия и обмисля друга в Мексико.
BYD доминира на китайския пазар на електромобили и за кратко се превърна в най-големия продавач на електромобили в света, изпреварвайки Tesla през четвъртото тримесечие на 2023 г.