Tesla Inc. започва сервизна акция в САЩ, която засяга над 1,8 милиона превозни средства, поради риск от повреда на софтуера за установяване на незатворен преден капак, съобщава Ройтерс, цитирайки информация на Националната администрация за безопасност на движението по пътищата на САЩ (NHTSA).
Недобре затворен преден капак може да се отвори напълно и да попречи на видимостта на водача, повишавайки риска от катастрофа. Сервизната акция се отнася за определени превозни средства Model 3, Model S, Model X и Model Y, произведени в периода 2020-2024 г.
Tesla извърши софтуерна актуализация, за да коригира проблема, добавя NHTSA.
Миналия месец американският концерн заяви , че започва сервизна акция на голяма част от продадените в САЩ пикапи Cybertruck заради проблеми с техните чистачки и външната облицовка.
През април NHTSA започна разследване относно начина, по който Tesla извършва сервизната акция на 2 млн. превозни средства, оборудвани със системата Autopilot. Tesla стартира акцията на 2 декември, за да отговори на предишно разследване на NHTSA относно това дали системата Autopilot съдържа дефект, който създава неоправдан риск за безопасността на автомобила. Агенцията казва, че е идентифицирала най-малко 13 фатални катастрофи и такива със сериозни наранявания, в които програмата играе очевидна роля.
Напоследък Tesla се сблъсква с проблеми с безопасността. По-рано тази година компанията трябваше да прави промени при почти всички свои електрически превозни средства, продадени в САЩ, тъй като шрифтът на някои визуални предупредителни светлини се оказа твърде малък.