Германският автомобилен производител Volkswagen AG и американският стартъп на електрически автомобили Rivian Automotive получиха разрешение за създаване на съвместно предприятие от агенцията по конкуренцията в Германия, съобщава Ройтерс.
Няма "сериозни проблеми с конкуренцията, от които да се страхуваме", изтъква в изявление Андреас Мунд, ръководител на федералната служба за картелите, Bundeskartellamt.
През юни финансово закъсалата Rivian си осигури така необходимата животоспасяваща парична инжекция чрез ново партньорство с германския автомобилен гигант. Компаниите обявиха планове за съвместно предприятие, подкрепени от първоначална инвестиция от 1 млрд. долара от Volkswagen в Rivian, към които ще бъдат прибавени още 4 млрд. долара с течение на времето. В замяна германците ще получат достъп до технологията на стартъпа за внедряването ѝ в техните електромобили и партньор за разработване на „следващо поколение“ превозни средства и софтуер.
През март Rivian замрази плановете си за изграждане на нов монтажен завод в Джорджия, САЩ, за да спести пари, като същевременно трябва да се справя с големи загуби, които възлизат на приблизително 39 хил. долара за всяко превозно средство, произведено през последното тримесечие.
Междувременно Volkswagen се сблъсква с продължителни проблеми в разработването на софтуер, с което е натоварено дъщерното дружество Cariad. Концернът отново ще бъде принуден да отложи пускането на някои електрически автомобили поради забавяне на разработката на софтуерната платформа E3 2.0, предназначена за следващото поколение електромобили. Вероятно най-известната жертва на това ще бъде ID.Golf.
Първоначално се очакваше моделът да дебютира до края на 2027 г., като сега това е отложено с още 15 месеца. По новия график представянето на модела ще се случи през 2029 г.
В центъра на проблемите е новата платформа за превозни средства SSP (Scalable System Platform), на която е базиран и софтуерът E3 2.0. Поради сериозното забавяне на разработката много от планираните модели на Volkswagen ще бъдат подготвени за пускане на пазара в много тесен период от време. Твърди се, че бордът на директорите на групата е решил на 2 юли да удължи графика на представянето на превозните средства.