Automobili Lamborghini SpA отчете рекордно добри финансови резултати за първите шест месеца на 2024 г., докато голяма част от останалата автомобилна индустрия страда от намаляващи продажби, понижени перспективи и рязък спад на стойността на акциите, пише Bloomberg.
Италианският производител на суперавтомобили достави 5558 превозни средства до през първото полугодие, генерирайки приходи от 1,6 млрд. евро – с 14,1% повече от същия период на 2023 г. – и коригирайки лекия спад в САЩ през първото тримесечие на тази година. Оперативната печалба достигна рекордните 458 млн. евро.
По време на интервю за Bloomberg от 18 юли, главният изпълнителен директор Щефан Винкелман приписа доброто представяне на концерна на силните поръчки, както и на възприемането на „балансиран“ подход, когато става дума за електрически превозни средства. Тоест, оползотворяване на производителността и осезаемата тръпка на двигателите с вътрешно горене с намалените нива на емисии, осигурени от хибридната технология, която възприема Lamborghini, вместо да се фокусира върху напълно електрическите модели.
„Това е нещо, което помага да се запази емоцията от шофирането на колата, като същевременно ви дава тласък, когато трябва да развиете мощност при ниски обороти“, посочва Винкелман.
Тази стратегия досега позволява на Lamborghini да се развива без да залага на електрическото задвижване, както направиха General Motors Co. и Mercedes-Benz Group AG.
Компанията е генерирала силни приходи и оперативна печалба на гърба на само три модела: Urus, Huracán и Revuelto. САЩ остават водещият пазар за Lamborghini с 1621 продадени превозни средства, следвани от Германия (595 броя); Великобритания (514 броя); Япония (354 броя); континентален Китай, Хонконг и Макао (337 броя); и Италия (268 броя).
Поръчки за трите модела на компанията остават значителни, като хората, поръчали Revuelto ще трябва да чакат повече от две години, предупреждава Винкелман. Времето за изчакване за хибридната версия на Urus – Urus SE, която Lamborghini представи през април на международното автомобилно изложение в Пекин, се очаква да достигне една година.
На 23 юли компанията представи Urus SE в Южна Корея, „разрастващ се пазар, който е много важен за нас“, посочва Винкелман по време на телевизионно интервю в Сеул.
Страната е седмият по големина пазар на автомобилния производител за миналата година, където доставите възлиза на 434 автомобила – рекорд за Южна Корея и марката.
Оптимистичните резултати на Lamborghini контрастират с предупреждението на главния изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес от 25 юли, че „автомобилната индустрия е в смут “.
Renault, Ford Motor, Nissan Motor, Tesla и Stellantis отчетоха разочароващи отчети, а Porsche AG понижи перспективата си за годината, след като понесе най-големия си борсов удар в рамките на деня след първичното публично предлагане (IPO) през септември 2022 г.
През август Lamborghini ще обяви хибриден наследник на Huracán с V-8 двигател по време на събитие в Кармел, Калифорния, отбелязвайки завършването на процеса на хибридизация в цялата гама на марката.
Засега представянето на напълно електрическо Lamborghini остава в далечното бъдеще. „Хибридът наистина е нещо, което ще остане възможно най-дълго време в нашата гама“, изтъква Винкелман.