Японската автомобилна компания Mitsubishi Motors ще се присъедини към съюза между Honda Motor и Nissan Motor, създавайки обединение между автомобилни производители с общи продажби от над 8 млн. автомобила, съобщава вестник Nikkei, цитиран от Ройтерс.
Mitsubishi Motors, 34% от която са собственост на Nissan, ще работи с Honda и Nissan, за да финализира подробностите по стратегическото им предимство, отбелязва Nikkei и допълва, че трите компании възнамеряват да стандартизират вграден софтуер, който контролира автомобилите.
Mitsubishi Motors отказа да коментира съобщението, а говорител на Nissan заяви само, че то не се основава на съобщение на която и да било компания. Говорител на Honda не е отговорил на молба за коментар.
Ходът е предприет в момент, когато Nissan, третият по големина автомобилен концерн в Япония, стабилно губи пазарен дял на двата си най-големите пазара САЩ и Китай, които заедно съставляваха половината от глобалните му продажби в годината до март.
В четвъртък, компанията понижи прогнозите за годишното си представяне, след като големите остъпки в САЩ почти напълно заличиха печалбата ѝ през първото тримесечие.
Nissan и Honda съобщиха през март, че обмислят стратегическо партньорство, за да си сътрудничат в производството на компоненти за електромобили и изкуствен интелект в автомобилни софтуерни платформи.
Mitsubishi Motors вече е част от дългогодишен съюз с Nissan и френската компания Renault, който трите автомобилни компании се договориха миналата година да възстановят, като целта е за ограничено, но по-прагматично и гъвкаво партньорство.
Отделно сътрудничество между Nissan, Honda и Mitsubishi Motors може да помогне на автомобилните компании в Япония да намалят разходите и да засилят борбата с тежката конкуренция в сектора на електномобилите, доминиран от компании като китайската BYD и американската Tesla.
В Китай, най-големият автомобилен пазар в света, японските марки имаха преди силни позиции, но сега трябва да се борят с местните автомобилни концерни, които бързо увеличиха производството и спечелиха потребители с автомобили на ниски цени, снабдени със софтуер.