Южнокорейската автомобилна компания Hyundai Motor Co. отчете рекордно високи тримесечни приходи и печалба за периода април-юни, засенчвайки пазарните очаквания, тъй като благоприятните валутни курсове и силните продажби на някои модели с висок марж подкрепиха приходите, съобщава Ройтерс.
Автомобилният производител обаче предупреди за несигурна перспектива поради засилващата се ценова конкуренция, тъй като инфлацията и високите лихвени проценти притискат потребителите.
„Тъй като потребителското търсене на автомобили отслабва, очакваме засилена конкуренция, като има голяма вероятност размерът на стимулите да се увеличи... създавайки по-строги бизнес перспективи“, изтъква Hyundai в своя финансов отчет.
Компанията, която заедно със своя филиал Kia Corp., се нарежда на трето място по пазарен дял в глобален план, отчете нетна печалба от 4 трлн. вона (2,89 млрд. долара) за тримесечието, което е повече от регистрираните преди година 3,2 трлн. вона.
Анализаторите очакваха печалба в размер на 3,4 трлн. вона.
Hyundai засенчи някои от конкурентите си, включително лидера при електромобилите Tesla, и други традиционни производители на автомобили като Ford чрез увеличаване на продажбите на SUV модели и хибридни превозни средства в САЩ - ход, който също му помогна да компенсира продължителната слабост при търсенето на южнокорейския пазар.
Продажбите на превозни средства в Южна Корея, вторият по големина пазар на Hyundai, се сринаха с 10% през второто тримесечие, тъй като потребителите остават притиснати от ускорената инфлация и слабата икономика.
Продажбите на превозни средства на Hyundai в САЩ са нараснали с 2,2% през второто тримесечие. Продажбите на SUV модели представляват около 80% от общите, докато тези на хибридни превозни средства скачат с 42% спрямо същия период преди година.
Анализаторите изтъкват, че благоприятният валутен курс през второто тримесечие е помогнал за ръста на печалбата на Hyundai.
Stellantis, която се нарежда на четвърто място в света по продажби на автомобили сред производителите, отчете близо 50-процентов срив на нетната печалба през първото полугодие. Маржовете на групата намаляват най-съществено в Северна Америка, ключов регион за печалбата на Stellantis, след като доставките се свиват с 18% на фона на непопулярната моделна гама и ценовия натиск.
Друг основен конкурент на Hyundai в Европа, френската Renault, отчете по-голяма от очакваната оперативна печалба за първата половина на годината поради повишените цени на своите модели и пускането на нови предложения. Концернът записа по-висок оперативен марж от 8,1% за първата половина на годината, спрямо 7,6% година по-рано, като резултатът засенчва очаквания от анализаторите марж от 7,9 на сто.