IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Акциите на Nissan записаха най-големия си ценови спад от февруари след слаб отчет

Компанията намали перспективата си за оперативна печалба до 500 млрд. йени за фискалната година, което е спад от предишната ѝ оценка за 600 млрд. йени

17:05 | 25.07.24 г.
Главният изпълнителен директор на Nissan Макото Учида пред концептуален автомобил на компанията. Снимка: Bloomberg L.P.
Главният изпълнителен директор на Nissan Макото Учида пред концептуален автомобил на компанията. Снимка: Bloomberg L.P.

Акциите на Nissan Motor Co. записаха най-големия си ценови спад от февруари, след като японският автомобилен производител намали целта си за печалбата за цялата година, позовавайки се на слабите продажби в Япония и САЩ, съобщава Bloomberg.

Компанията, която е в алианс заедно с Renault и Mitsubishi, намали перспективата си за оперативна печалба до 500 млрд. йени (3,3 млрд. долара) за фискалната година, която приключва в края на март 2025 г., което е спад от предишната ѝ оценка за 600 млрд. йени и изостава от очакванията на анализаторите за около 570 млрд. йени печалба.

През първото фискално тримесечие печалбата на Nissan неочаквано падна до 995 млн. йени, изоставайки дори от най-ниската оценка на анкетирани от Bloomberg анализатори.

„Беше предизвикателно тримесечие за Nissan“, признава главният изпълнителен директор Макото Учида по време на пресконференция в четвъртък, добавяйки, че „най-важният фактор“ за компанията в бъдеще ще бъде нейният бизнес в САЩ, където се стреми да изчисти натрупаните запаси.

„С представянето на нови модели през втората половина на годината очакваме да увеличим обемите и да стабилизираме печалбата“, добавя Учида.

Все пак компанията понижи леко целите си за продажбите за цялата година от 3,7 млн. превозни средства на 3,65 млн. автомобила.

Акциите на Nissan поевтиняха рязко след публикуването на отчета, изтривайки 11 на сто от стойността си, като в крайна сметка приключиха сесията в Токио със спад от близо 7 на сто. Това е най-голямото ценово понижение за акциите на концерна от февруари.

„Това беше негативна изненада, както се вижда от движението на акциите“, коментира автомобилният анализатор на Bloomberg Intelligence Тацуо Йошида. „Компанията си постави цел от 100 милиона продажби в своя средносрочен план, но виждаме предупредителната „червена лампичка“ от първото тримесечие“, добавя той.

Цената на акциите на Nissan потъна след корекцията на прогнозираната печалба за фискалната година. Графика: Bloomberg Цената на акциите на Nissan потъна след корекцията на прогнозираната печалба за фискалната година. Графика: Bloomberg

Ако Nissan не преразгледа плановете си рано и реалистично, рискува да изпадне в „дълбините“ на увеличените стимули и по-ниските нива на работа, добавя той.

В своя средносрочен план, обявен през март, Nissan си постави за цел да продаде допълнителни 1 млн. автомобила и да представи 30 нови модела през следващите три години, 16 от които ще бъдат електрически превозни средства.

Застаряваща гама

Броят на превозните средства, продадени от компанията на нейните два най-големи пазара, е намалял през последното тримесечие, като продажбите в Япония се свиват с 8%, а тези в САЩ – с около 3%. Главният финансов директор Стивън Ма приписва спадовете на остаряващата гама и пазарната инерция към хибриди.

Nissan също изпитва затруднения в Китай, където е изправен пред тежка битка с местните производители на електрически превозни средства като BYD Co.

Учида подчерта силата на конкуренцията на най-големия автомобилен пазар в света, като каза: „местните производители на автомобили пускат нови модели на всеки три месеца”.

Съюзниците

Партньорът на Nissan, Renault, записа междувременно по-голяма от очакваното оперативна печалба за първото полугодие поради по-високите цени на моделите и разширената продуктова гама. Концернът обяви, че се придържа към прогнозата си за маржа на оперативната печалба за цялата година.

Френската група отчете по-висок оперативен марж от 8,1% за първата половина на годината, спрямо 7,6% година по-рано, като резултатът засенчва очаквания от анализаторите марж от 7,9 на сто.

След като представи усилията на Renault за електрифициране, главният изпълнителен директор Лука де Мео призова по-рано тази седмица за „ малко повече гъвкавост “ в планираната за 2035 г. забрана на Европейския съюз (ЕС) за продажба на коли с двигатели с вътрешно горене.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 17:14 | 25.07.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още